Luka Koper v prvih treh mesecih povečala pretovor in prihodke

Koper

Luka Koper je v prvih treh mesecih letos pretovor in poslovne prihodke na letni ravni povečala za po devet odstotkov. Pretovor je dosegel skoraj 4,9 milijona tone, prihodki pa 38,6 milijona evrov, je družba zapisala v aprilski številki hišnega e-časopisa. Če se bo nadaljeval trend iz prvih treh mesecev, so obeti za letos optimistični, so dodali.

Na prihodkovni ravni po nerevidiranih in nedokončnih podatkih z 11,2 milijona evrov najbolj izstopa kontejnerski terminal, kjer so se prihodki na letni ravni povečali za 25 odstotkov, pretovor kontejnerskih enot pa za deset odstotkov. Skupaj je bilo tega tovora v tonah sicer 1,6 milijona.

Luka Koper ob tem navaja primerjavo s pristaniščem v Trstu, ki je na kontejnerskem terminalu v istem obdobju na letni ravni pretovoril 2,5 odstotka več kontejnerjev.

Zanimiva se jim zdi tudi primerjava med doseženim in načrtovanim pretovorom Luke Koper. Čeprav je bil poslovni načrt po njihovem mnenju zasnovan precej ambiciozno, so ga v prvih treh mesecih presegli za sedem odstotkov. To jim je uspelo kljub februarskemu žledolomu, ko je bilo pristanišče šest dni odrezano od železniških povezav.

Skupina Luka Koper je lani po revidiranih podatkih ustvarila 7,7 milijona evrov dobička, kar je 26 odstotkov manj kot leta 2012 in manj od prvih ocen, ki so kazale na 8,2 milijona evrov dobička. Prihodki skupine so se sicer okrepili za dva odstotka na 144,2 milijona evrov. Matična družba je lani ustvarila 4,6 milijona evrov dobička in 136,8 milijona evrov prihodkov.

Nadzorni svet družbe je v petek razrešil predsednika uprave Gašparja Gašparja Mišiča in na njegovo mesto začasno imenoval člana uprave Andraža Novaka.

Deli novico:

prcko |  19 .04. 2014 ob  17: 31
Ne vem za vas, ma meni gre na kozlanje vse to hvalisanje s tujim perjem s strani Ggm a. Mislim, da bi morel psihologu na terapije. Ne samo on, ampak vsi ki mu nasedajo.
Ggm je primer, ko vsaka mona lahko upravlja državnim premoženjem. Buni se, ker so ga odstavili na kao nepošten način. Poglejte položnice Rizanskega vodovoda. Spodaj je podpisana Klobasova. Hcerka tistega Klobasa, ki je pri imenovanju predsednika uprave podprl Ggm. On je samo vrnil uslugo Popovicu, ko mu je le ta zaposlil hčerko . Za Luko je samo dobro, da je spakiral kufre. VSAK KI POZNA DELO LUKE VE, KOliko časa je poterbno za posel. In to je delo komerciale in Pcjev, ne pa izletov Ggm na kitajsko in Florido....
Vse skupaj je deal medSzpd in GGM, ne pa sposobnosti Ggm. KAJ BO KO BO LUKA KOPER ZAHTEVALA POVRACILO SKODE ZARADI NEZAKONITE STAVKE? Vsi člani stavkovnega odbora lahko dobijo odpoved, ker po zakonu o stavki ne uživajo imunitete.Kdo bo plačal 1,3 mio eur škode, Organizator?
Boris |  19 .04. 2014 ob  11: 31
žal je javnost premalo seznanjena o tem kako deluje in kaj je pristanišče. Najprej seveda to ni Luka Koper, ker ona le pretovarja in skladišči, kot so že tukaj povedali. Res je na stotine drugih dejavnikov in firm, ki so del vsega tega sistema. Ampak, ker se o tem ne piše (naj se novinarji vprašajo kako poročajo, ampak verjetno niti oni nimajo ravno pravega pogleda) narod ne pozna.

Bi bilo dobro, da tisti, ki se ne spozna niti ne sodi.. ampak slovenska folkora nima meja v pljuvanju!!!
Resno |  18 .04. 2014 ob  20: 16
-1
Kot je Kanta razlagal, je za delovanje pristanišča pomembnih miljon dejavnikov. Miško je tu samo majhna figurica in nikakor ne mesija (za kar se predstavlja in ga predstavljajo), zaradi katerega Luka ruši rekorde v pretovoru.
@Villa |  18 .04. 2014 ob  17: 45
veliko nas je takšnega mnenja,vse ostalo je fovšija tuki gor,briga njih za LK.
Vlado |  18 .04. 2014 ob  11: 03
Kanta, ne skrbi.Zadnjič sem govoril z enimi ,ki delajo v luki in so na nekih položajih ,manji šefi.
Bil sem presenečen kako imajo ti ljudje oprane možgane ,oziroma kako nimajo pojma kaj se dogaja drugje. Sam sem bil več let v Rotterdamu in lahko samo rečem ,da funkcijonira vse kot po maslu.
Rad bi povdaril ,da ima tudi ena od najmodernejših luk v Evropi tudi špediterje, ker drugače ne more delovat nič.
n |  18 .04. 2014 ob  11: 01
"V drugih Lukah niti špediterjev ne rabijo".........
OMG KAKŠNA IZJAVA!!! Pejdi se zdravit raje, ker nimaš pojma o čem govoriš, zato raje bodi tiho. Če se le malo spoznaš na to dejavnost, si nikoli ne bi privoščil takih nebuloz.
Kanta |  18 .04. 2014 ob  10: 55
Blagovni tokovi jasno narekujejo pretovore v vseh pristaniščih sveta, to je jasno.

Vse ostalo kar si napisal pa je toliko na pamet, da je nemogoče peljati naprej debato. Tipično.

Prosim še, če mi napišeš v katerih pristaniščoih ni agentov ali špediterjev, to namreč prvič slišim kar samo dokazuje koliko poznaš sistem pristanišč.
@Kanta |  18 .04. 2014 ob  10: 44
Draga moja Kanta, misliš, da bi Luka bila to kar je, če bi Avstrija in Madžarska imeli morje oz. če bi bil Rotterdam ali nemške luke bližje - ali pa enako blizu. Ne bi jih brigali ne naši špediterji ne agenti, ne Luka... V obeh primerih bi ostali majno mestno pristanišče.
Zato ne govori da "Tovor in ladje prihajajo zaradi POMORSKIH AGENTOV IN ŠPEDITERJEV " - to je čista neumnost.

Tovor pride samo na zaradi lastnikov blaga v Koper, KI NAREDIJO RAČUNICO - najkrajša razdalja do prejemnika ( kar pomeni manjše stroški za AT HU) stroški vseh udeležencev (špediter agent razni inšpektorji pretovor) Agenti in špediterji pa itak imate približno enake cifre. V drugih Lukah niti špediterjev ne rabijo.

Za tovor je odločilnega pomena strošek in delo VSEH UDELEŽENCEV v procesu.
Kanta |  18 .04. 2014 ob  10: 16
Pristanišče je kompliciran sistem v katerem je veliko število deležnikov, ki sodeluje v osnovni dejavnosti pretovarjanja blaga iz kopnega na morje in obratno.

V našem primeru ima podjetje Luka Koper d.d. funkcijo prejladalca in skladiščnika. Za delovanje pristanišča pa mora seveda obstajati še ladja, ki pripelje tovor ali pa kopenska prevozna sredstva, ki pripeljejo tovor. Za obe vrsti transportnih sredstev pa ne priskrbi oziorma jih organizira prekladalec ali sklaiščnik, temveč bodisi pomorski agent ali pa špediter.

Pomorski agent najavi pristanišču prihod ladja. Takrat se sproži infomacijski sistem pristanišča. Vsi deležniki, ki bodo imeli karkoli v zvezi z blagom, ki ga bo ladja pripeljala ali pa, ki se bo vkrcal na ladjo se morajo na to pripraviti. To pa seveda ne more biti zgolj eno podjetje. Vsak ima svojo funkcijo in vsak jo mora opraviti po pravilih.

Za Slovence je znano, da si umišljajo kako so strokovni prav na vseh področjih. Glede pristanišč je pač potrebnega nekaj znanja, da razumemo kako deluje. Luka Koper d.d. ponavljam, je samo prekladalec in skladiščnik. Od te ene firme zato ne ore bit odviseno vse kar se ji pripisuje.
Zelo me žalosti na kakšen način se to firmo prikazuje, saj enostavno to ni realna slika. Ponavljam: Pristanišče ni odvisno od ene same firme in še manj je zaslužna samo ena firma zato, da se pretovarja v presežkih!
za kanta, |  18 .04. 2014 ob  10: 08
-3
ja,ja...imaš prav! In uspeh, recimo, enega taksista je odvisen od enega vulkanizerja in ene avtopralnice...
Kanta |  18 .04. 2014 ob  09: 00
Ja, ja... take novice se bere že zadnjih 23 let. Zavajanje javnosti brez primere in potem se še nevedni ljudje kregajo med sabo ali je nek predsednik uprave za to zaslužen ali ni!

Če bi vsaj malo pomislili, bi lahko mogoče razumeli, da količina pretovora NIKOLI NI BILA ODVISNA od ene same firme, to je od Luke Koper d.d.!!!!
Tovor in ladje prihajajo zaradi POMORSKIH AGENTOV IN ŠPEDITERJEV in ne zaradi tega, ker bi to zrihtala Luka Koper d.d.

Če to enkrat ne bo jasno, vas bodo lahko farbali in nategovali še 100 let!!!! In hkrati bomo vsi še naprej živeli v iluziji, da mora bit Luka Koper še naprej delniška družba, namesto, da bi celo mesto in regija imeli kaj od tega tako kot imajo vsa mesta ob pristaniščih drugod!
E... |  18 .04. 2014 ob  08: 51
ne bo več rasti prihodka! Od zdaj naprej samo rdeče številke.Za vedno! Ni več NAJ zaslužnejšega 1. moža GGM. V nekaj mesecih je dosegel več kot vsi skupaj prej v 50. letih!!! Ja, čudeži se še dogajajo! Predlagam, da mu podelimo mandat ' bez ograničenja trajanja' ! Poznano, a ne?
1