LUKA KOPER: Predlagani zakon o drugem tiru nesprejemljiv

Koper

Predlagani zakon o drugem tiru železniške proge Divača-Koper je za Luko Koper nesprejemljiv, tako s finančnega vidika kot v razmerju do koncesijske pogodbe, ki jo je družba z državo sklenila leta 2008. Predlog ne uresničuje enega od osnovnih ciljev, torej ohranjanje in izboljšanje konkurenčnega položaja koprskega pristanišča, so poudarili.

"Sprejetje zakona bi za Luko Koper pomenilo, da ne bi mogla več vlagati v razvoj pristanišča (infrastrukturo, mehanizacijo in opremo) skladno s potrebami in sprejeto strategijo oz. da bi srednjeročno začela izgubljati konkurenčne prednosti glede na svoje tekmece v severnem Jadranu in širše. To pa ne bi vplivalo le na položaj pristaniškega operaterja Luka Koper, ampak tudi na vse gospodarske družbe in druge subjekte, ki imajo svojo dejavnost vezano na koprsko pristanišče (agenti, špediterji, kontrolne hiše in ostali)," so poudarili v sporočilu, objavljenem na spletni strani Ljubljanske borze.

Če bi se zaviralo razvoj pristanišča, se po oceni Luke Koper postavlja pod vprašaj smiselnost izgradnje dodatne železniške infrastrukture, saj naj bi pristanišče s svojim razvojem in rastjo ustvarjalo glavne dodatne količine za nove železniške zmogljivosti.

Predlog zakona, ki je sicer do srede v javni obravnavi, namreč med viri za odplačevanje posojil med drugim predvideva takso na pretovor v Luki Koper. Kot so pojasnili v Luki Koper, bi seštevek predvidene takse po blagovnih skupinah na podlagi podatkov o pretovoru za lani znašal skupaj 17,9 milijona evrov.

"Glede na lansko poslovanje bi takšna obremenitev pomenila zmanjšanje EBITDA marže s 37,3 na 27,9 odstotka ter ROE s 13,8 na devet odstotkov. Za primerjavo: glede na merila, ki jih je Slovenski državni holding postavil Luki Koper za leto 2016 (EBITDA marža 37 odstotkov in ROE 11,5 odstotka), teh v bodoče ne bi mogli izpolnjevati," so izpostavili.

Predlagana dajatev bi pomenila tudi bistvene spremembe v odnosu do kreditodajalcev, do katerih ima Luka Koper pogodbene obveznosti, so ocenili in spomnili, da ima družba več kot 10.000 delničarjev, ki bodo soočeni z nižjo stopnjo donosa in posledično manjšimi dividendami.

Vzdržnost predlaganega zakona je vprašljiva tudi v odnosu do koncesijskega razmerja med Luko Koper in državo, tudi z vidika obveznosti države do koncesionarja.

Ob tem so navedli določilo koncesijske pogodbe, ki govori o tem, da če koncedent (država) s sprejemom predpisa, posamičnega akta ali z drugačnim ukrepom v javnem interesu tako spremeni pogoje, pod katerimi koncesionar (Luka Koper) izvaja svoje pravice in obveznosti po tej pogodbi, da mu s tem povzroči dodatne stroške in odhodke, se za te dodatne stroške in odhodke po predhodni odobritvi koncedenta zmanjša koncesijska dajatev v okviru prvega letnega obračuna po nastopu posledic predpisa, posamičnega akta ali drugega ukrepa koncedenta, če koncedent ne zagotovi drugačnega načina pokrivanja teh stroškov.

"Če dodatnih stroškov in odhodkov ni mogoče poravnati iz koncesijske dajatve v skladu s prejšnjim odstavkom, mora koncedent koncesionarju povrniti vse dejanske stroške, ki jih je s tem utrpel. Ta določba se ne nanaša na uvedbo ali spremembo splošnih javnih dajatev in drugih obveznosti, ki veljajo splošno za vse pravne in fizične osebe," so navedli v Luki.

Nova dajatev bi resno ogrozila izvajanje poslovne strategije družbe in skupine do leta 2030 ter strateškega poslovnega načrta družbe in skupine do leta 2020, ki so ju potrdili najvišji organi družbe v letu 2015 in s katerimi je bila seznanjena tudi skupščina družbe, so še pojasnili v družbi.

Deli novico:

@opazovalec |  28 .03. 2017 ob  16: 19
dej Stre ne bluzi, saj ne veš kaj pišeš. Ti in tvoja matematika, res je matematika na tvojem faksu šibak člen a vseeno ne se smešit. Pa, brez IPS delavcev, po tvoje lenuhov, bi bila Luka z lastno delovno silo na dnu, poden od podna. Nota bene, če razumeš
opazovalec  |  28 .03. 2017 ob  15: 48
Zelo preprosto gledamo in ne storimo ničesar se nam bo zgodil Cimos kar bomo zaslužili bomo tudi pojedli in razdelili tako da na koncu ne bo imel nihče nič od tega ,po domače .
opazovalec |  28 .03. 2017 ob  15: 44
Pravilno potrebno je optimizirat delovni proces IPS polovica ljudi ni potrebnih tako da prihranek na strani delavcev ips je ogromen cca 15 mio eu točno to kar stalno predlaga lastnik ,ne mogoče je da damo za IPS storitve v prihajajočem letu cca 22mio eu pa saj rešitve so na dlani vendar noben noče začet z optimizacijo .i
Matematika |  28 .03. 2017 ob  14: 48
Več kot teh deset milijonov zgubite na leto z vašimi učinkovitimi kadri ala Šverko in podobnimi... :/
jurij |  28 .03. 2017 ob  12: 45
Občutek imam, da je edini Cilj Mira Cerarja totalno zjebat Luko in Obalo.
Ips |  28 .03. 2017 ob  10: 00
Ips, vi niste zaposleni v Luki, zato se morate sami boriti pri vasih delodajalcih za vase pravice.
ibro |  28 .03. 2017 ob  08: 58
vse prodat tujcem davkoplačevalcem je dovolj kaj pa ips
Ibro |  28 .03. 2017 ob  08: 33
Luka Koper rabi drugi tir-naj sama ga financira in zgradi,a Ben pol bo mir.
batman |  28 .03. 2017 ob  07: 57
Res so v zaj..anem položajo v tem podjetju! S čim vse se morajo reveži ukvarjati?!
Najprej se morajo vsi prilagoditi strategiji biti glavni, potem morajo resno spremljati obrabo strojev in ostale mašinerije, izračunavati koliko delovne sile morajo imeti, poglabljati morsko dno, pisati dopise na razna ministrstva (pri tem resno paziti, da se ne napiše kakšne mičkene napakice), opazovati in čakati kdaj bo novi vhod, vsakodnevno pregledovati informacije, ki jih vnašajo špediterji in agenti, da se lahko kakšen šefič opomore, skrbeti morajo za delničarje kar je znanstvena fantastika računanja, pazljivo in skrbno bečežiti vsak gram pretovora, da se lahko potem v javnosti hvalijo (teža hvaljenja se sicer ne ujema s tisto zapisano v anale statistike, ampak OK... noben ni popoln), imeti veze za zvezo vse povsod..... ma booooogi