Utopično je pričakovati, da se bodo ljudje s svojim avtomobilom pripeljali do novega parkirišča ob hitri cesti mimo Kopra, se usedli na avtobus in odpeljali v središče mesta. Če že, bodo tam parkirali in se peš odpravili v mesto, saj je pot od parkirišča do na primer Čevljarske ulice smešno kratka. Koper vendarle ni velemesto, niti Ljubljana, da bi svojega jeklenega konjička parkirali na Dolgem mostu in se z vstopnico, ki bi jo prejeli ob plačilu parkirnine, usedli na šestko, ki nas odpelje v center prestolnice.
Prav tako ni verjetno, da bi, vsaj domačini, plačali parkirnino na parkirišču, če je poleg njega na razpolago brezplačno, čeprav divje parkirišče. A nič več. Koprska občina je v začetku tega tedna namreč prepovedala parkiranje na peščenem prostoru med dvorano Bonifika in hitro cesto, saj gre za retenzijsko površino.
Kaj nam torej preostane? Da smo dovolj zgodnji, da ujamemo prosto mesto na makadamu za tržnico ali pa svojega šefa prepričamo, da nujno potrebujemo službeno mesečno dovolilnico za parkiranje v središču mesta. Če smo v mesto prišli na delo in torej za pol dneva, seveda.
Nekateri se znajdejo po svoje.
A vedno se najde tudi alternativna možnost, ki pa se je prav v primeru Kopra klavrno prijela. Najem kolesa za izposojo, če že svojega nimamo, a sistem se zaenkrat zdi še daleč pred svojim časom in bržkone diha svoje zadnje vzdihljaje.
No, iz Semedele se lahko v mesto odpravimo tudi peš, tudi iz Žusterne bi šlo, z Markovcem denimo z avtobusom. Kaj pa zaledje? Nemara bi bila dobra poslovna ideja v neke vrste lokalnih "prevoz.org" ali "goOpotiju", skratka spletni rešitvi, s pomočjo katere bi se vozači dogovarjali, da bi se peljali skupaj. Ali je tudi to utopična zamisel?
1.P R parkirišča bolj na obrobju (recimo Bertoki, Šalara ipd.),
2. Sistem lokalnega car-sharinga, tipo prevozi.org,
3. Pogostejše avtobusne povezave v primestje in podeželje (s tem tudi racionalneje načrtovane seveda, določeni busi hodijo v vsako vas, kar nima smisla - zato tudi grejo ponekod samo 2x na dan).
4. Folk se začne selit v mesto in nehamo množično pozidavat bližnje podeželje.
5. Varne in kvalitetne peš in kolesarske povezave med podeželjem in mestom.
6. Gradnja lahke železnice (mogoče ozkotirne - moderna Parenzana) na trasi Trst-Ankaran-Koper-Izola-Piran
7. Bike-sharing sistem po vzoru LJ Biciklja (tak ki deluje seveda, ne kot sedanji) - razširjen tudi na Bertoke, Ankaran, Izolo in Piran
Idej je veliko, končna rešitev pa mora bit zagotovo kombinacija več od teh variant.
Poleg tega naj spomnim, da če so razlogi za zaprtje tega kao divjega parkirišča iskreni, potem naj nemudoma zapejo tudi makadam parkirišče za tržnico - tudi tam si namreč redno zvijamo gležnje in padajo naši avti v kanal...