Kmalu testne lutke za predebele ljudi

Avtomoto

EuroNCAP trenutno uporablja testne lutke treh velikosti: odraslega moškega in ženske ter otroka, ameriško podjetje Humanetics pa sedaj pospešeno razvija tudi lutke, ki bodo imitirale debelejše in starejše osebe, saj je takšnih vedno več. 

EuroNCAP je odgovoren za najbolj rigorozne in merodajne teste varnosti avtomobilskih modelov, ki jih izvajajo s pomočjo testnih lutk in z rekonstrukcijo različnih tipov nesreč. Ker pa se razmere tako pri izdelavi osebnih avtomobilov kot tudi na področju tehnike konstantno spreminjajo se temu prilagajajo tudi varnostni trki.

Zaradi spreminjanja staroste strukture prebivalstva in tudi dejstva da je populacija vedno bolj debela, pa so pri vodilnem podjetju na področju testnih lutk – Humanetics  pričeli pospešeno razvijati lutke, ki bodo veliko bolje imitirale to vedno pogostejšo strukturo prebivalstva.

Starejši in debelejši v nesrečah težje poškodovani

Lutka imenovana Thor  bo namreč prek 130 kanalov sposobna nuditi tudi do štirikrat več informacij v trenutkih nesreče od predhodnic. Razvili so jo v tesnem sodelovanju z zavarovalnicami in zdravniki, na podlagi česar lahko lutka daje kar najboljše informacije glede okoliščin, ki povzročajo najbolj pogoste poškodbe pri ljudeh. Nove lutke bodo kot še nikoli doslej sposobne meriti učinkovitost zadrževalnih sistemov, denimo sile, ki na telo zaradi varnostnega pasu pritiskajo v predelu ramen.

Pri Humaneticsu so na podlagi raziskav in testov ugotovili, da za ljudi močnejše postave obstaja kar 78 odstotkov večja verjetnost, da bodo v nesreči umrli, razlog za to pa obstaja predvsem v drugačnem in bolj nepravilnem položaju sedenja za volanom, kjer so v primeru trka ključni elementi telesa (kot je hrbtenica in ramensko vratni sklop) bolj obremenjeni.

Oblina lutka s 123 kilogrami

Za namen podrobnejših analiz pri trkih debelih ljudi so tako izdelali “obilno” lutko, ki tehta kar 123 kilogramov in ima indeks telesne teže 35. Pri Humaneticsu pa se niso zaustavili le pri močnejših osebah, ampak razvijajo tudi testno kopijo lutke s pomočjo katere bodo lahko merili tudi vpliv sil na telesa starajoče populacije, ki je vpletena v prometno nesrečo. Podatki namreč kažejo, da se že pri nižjih hitrostih nevarnost težkih poškodb pri starejših ljudeh dramatično dvigne. 50-letna voznica ima tako med čelnim trkom pri hitrosti 50 km/h 19-odstotkov možnosti, da bo v nesreči hudo poškodovana. Pri njeni 80-letni kolegici v istem scenariju nevarnost naraste na 40 odstotkov.

Ameriška družba naj bi prve prototipne lutke za ljudi močnejše postave kot tudi starejše osebe razvila do konca prihodnjega leta, v nekaj letih pa naj bi z njimi neodvisni konzorciji kot sta EuroNCAP in NHTSA že pričeli izvajati varnostne teste. EuroNCAP pa naj bi prihodnje leto pričel tudi že  z novim protokolom za testiranje varnosti 10- in 6- letnikov v avtomobilih.

Deli novico: