Da je obalna cesta med Koprom in Izolo, še posebej pas ob morju od Žusterne do Izole, nevarna za vse udeležence v primeru, vedo praktično vsi. Priobalni pas ceste je namreč priljubljen tako pri sprehajalcih in tekačih kot tudi kolesarjih, rolarjih in voznikih raznoraznih mopedov. Dovolj razlogov skratka, da tudi iz tega zornega kota že težko pričakujemo odprtje predora Markovec, ki bi omogočil določene alternative, recimo zaprtje in preureditev ceste.
Kako do varnosti na cesti med Izolo in Koprom?
Obala
Ob tako gostem in raznovrstnem prometu na peš poti, ki povezuje Žusterno in Izolo, niso izključene tudi resnejše nesreče, ena takih se je denimo zgodila minuli teden, ko je moški na rolerjih iz smeri Izola pripeljal do Moleta, iz nasprotne smeri pa je pripeljal voznik motorja s pomožnim kolesom. Po podatkih koprske policije je promet sicer ogrožal moški na rolerjih, mopedist pa je v nesreči padel in se huje poškodoval.
Že pred časom so se policisti s koprsko občino dogovarjali, da bi ob poti namestili ograjo, a prišli do zaključka, da bi to utegnilo varnost še bolj ogrožati. Da je zmeda še večja, se nekateri uporabniki sprašujejo, kdo sploh sodi na katerega od pasov cest. "Omenjena pot med Koprom in Izolo je označena kot kolesarska pot in pot za pešce. To pomeni, da jo lahko uporabljajo pešci, kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem, po njej pa se lahko vozimo tudi s skiroji, rolerji in drugimi posebnimi prevoznimi sredstvi," nam je pojasnila predstavnica za stike z javnostmi PU Koper, Anita Leskovec.
Kako bodo uredili območje po tem, ko bo predor Markovec predan svojemu namenu, za zdaj ostaja neznanka. Mnogi se tudi sprašujejo, kje bi ob morebitnem zaprtju priobalne ceste med mestoma vozili tisti, ki ne bi želeli kupiti vinjete in bi jim bila vožnja skozi predor Markovec tako onemogočena.
Tako koprska kot izolska občina sta sicer že začeli postopke, da se cesta med Koprom in Izolo iz regionalne prekategorizira v lokalno in nato zemljišča tudi prepišejo na obe občini. Ti sta tudi že pričeli z zbiranjem idejnih zasnov za ureditev priobalnega pasu, Izola je predloge že predstavila, v Kopru pa jih bodo v drugi polovici septembra. A vse to so zaenkrat računi brez krčmarja, saj je omenjena cesta ostaja državna. Odgovore, kakšne načrte s cesto ima Direkcija RS za ceste, pa v uredništvu še čakamo.
Problem je v temu , da bi lahko bila pot vsaj malo označena s kakšnimi linijami in tudi kakšno razsvetljavo bi si lahko omislili , saj je kolesarjenje ponoči , tudi če imaš luč zelo težavno , da ne govorim o pešcih , ki jih v večernem hladu ne manjka. Moti me tudi to , da so kolesarji kaznovani , če vozijo po pešpoti označeni za pešce , pešci pa se lahko sprehajajo po mili volji po kolesarski steziu in te še zajebavajo , ko greš mimo njih. Te stvari so nedorečene in je zastojn , da redarji čakajo na koncu poti , če jim kdo uleti v naročje.
ker manjka splošne kulture upoštevanja pravil , bi lahko vsaj označili rob poti , ki precej pomaga pri temu , da kdo ne telebne na skale. To se sedaj redno dogaja.