Časi, ko so pomorci po končani srednji ali visoki šoli brez težav prišli do dobro plačanih služb, so že nekaj časa mimo. Častniki in oficirji zaradi poplave poceni delovne sile z Daljnega vzhoda vse težje prihajajo na ladje, pogoji so vse slabši, tudi plače niso več to, kar so bile. A odpirajo se tudi nove možnosti.
Robi Novak
Robi Novak je že dolga leta pomorščak, pred štirimi leti je tovorno ladjo zamenjal za superjahto in pravi, da je bila to odlična odločitev. "Takrat sem se začel zanimati za industrijo superjaht, ki je z leti kljub krizi v vse večjem razmahu. Težko je bilo priti do informacij, saj Slovencev na takih jahtah skorajda ni bilo, nekako smo orali ledino."
Danes je vse skupaj veliko lažje. Svoje izkušnje Novak deli z mladimi pomorščaki in jim pomaga pri iskanju zaposlitve na superjahtah. "Ko sem se sam lotil tega posla, bi mi še kako prav prišla pomoč. Danes sem sam v stanju, da lahko drugim pomagam in to tudi počnem," pravi. Minuli teden je tako na Fakulteto za pomorstvo in promet iz Monaka pripeljal Nicky Andre, direktorico ene največjih svetovnih agencij, ki rekrutirajo kadre za superjahte.
"To delo ima veliko prednosti. Predvsem delaš na krasni luksuzni ladji, kjer je poskrbljeno za vse, tudi je se odlično, vidiš veliko sveta in si za to dobro plačan. Ima pa seveda tudi ta posel svoje negativne plati, predvsem to, da si stran od doma, ni veliko dopusta in biti moraš na voljo za praktično vse kaprice bogatašev na njihovih ladjah," je povedala Andrejeva.
Sodeč po odzivu študentov, zbralo se jih je kar 300, je zanimanje za to industrijo izjemno veliko. Med študenti je bil tudi Filip Bohinec, 23-letni Izolan, ki se je lani poleti vkrcal na jahto premožnega odvetnika iz Bergama. "Na voljo jim moraš biti res za vse kaprice, dela se tudi po 15 ur na dan, sploh, ko so lastniki na jahti. Je precej naporno, delo pa raznoliko, od plovbe, do kuhanja in čiščenja. A na koncu pretehta plačilo," pravi. Plače se namreč povprečno začnejo pri trikratniku slovenske plače, z naraščanjem položaja in stopnje odgovornosti pa se tudi izplačila dvigajo.
Na barki smo bili suznji. V sluzbi 24/7, brez casa zase in delat si moral kar ti je tip narocil...od ciscenja posrane skoljke, do sperme po pultu v salonu. Placa je bila dobra, ampak z mesecno zamudo. Ko se je zivina napila, je lastnik mornarja tudi udaril, ker ni hotel v podgorici po kur**....ja....sanjska sluzba....mogoce je na tujih barkah kaj boljse, ampak ni zlato vse kar se sveti.