KAJ MENIMO SLOVENCI O DRUGEM TIRU? Skeptičnost glede cene gradnje

Slovenija

Tudi v tokratni anketi Dela se je potrdilo, da ima gradnja drugega železniškega tira od Divače do Kopra izjemno široko javno podporo, vendar v nadaljevanju ugotavljajo, da je to edina točka soglasja. Kako hitro naj se sprejema zakon, kolikšna je cena projekta in kdo naj vse sodeluje pri financiranju, so točke, kjer je javnost razdvojena, piše Delo.

V anketi, ki je potekala v času sprejetja posebnega zakona o drugem tiru, ugotavljajo, da slovenska javnost ni bila povsem naklonjena hitrosti sprejetja zakona. Malenkost več (38 odstotkov) je bilo takšnih, ki hitrega sprejetja zakona niso podpirali, od tistih, ki so bili za to (35 odstotkov), tretjina vprašanih pa se ni opredelila.

Slovenska javnost ne verjame povsem navedbam vlade, da cena gradnje znaša približno milijardo evrov. Le desetina meni, da je to realna cena, skoraj dve tretjini vprašanih pa je prepričanih, da je to pretirana cena. Petina sodelujočih v anketi pa se ni znala opredeliti o tej temi.

Veliko nasprotovanja vladnim nameram v postopku predstavitve projekta je naletel tudi predlog, da bi gradnjo drugega tira sofinancirala tudi Luka Koper, ki je življenjsko odvisna od pretočne železniške povezave, in sicer v obliki dajatev. S to idejo vlade se strinja dve tretjini vprašanih, tako da argumenti Luke Koper očitno niso bili prepričljivi za širšo slovensko javnost, saj le manj kot petina vprašanih ne podpira takšne rešitve.

Po anketnih odgovorih je na odobravanje naletel tudi predlog vlade, da bi pri financiranju gradnje drugega tira sodelovale zaledne države iz srednje Evrope, ki iščejo učinkovito logistično povezavo za vstop svojih podjetij na globalni trg, čeprav so temu nekatere politične stranke odločno nasprotovale. Ker je doslej namero o sodelovanju napovedala le Madžarska z 200 milijoni evrov, jih je zanimalo, kaj anketiranci menijo o tem. Skoraj polovica vseh sodelujočih je odgovorila, da podpirajo takšno idejo, tretjina pa ji nasprotuje.

V drugem delu ankete stališča o zdravstveni reformi

Dobra polovica vprašanih meni, da koaliciji ne bo uspelo sprejeti zdravstvenega svežnja reformnih zakonov. Da bo koalicija delno uspešno spravila pod streho nekaj reformnih zakonov, nekaj pa ne, meni dobra tretjina vprašanih. Le štiri odstotke jih meni, da bo koalicija v celoti uspešna.

Ker sta dogajanje v procesu sprejetja zdravstvenega reformnega svežnja zaznamovala ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc ter nekdanji minister za zdravje in sedanji poslanec DeSUS Tomaž Gantar, jih je zanimalo, komu bolj verjamejo, ko v javnosti nizajo argumente. Več kot polovica vprašanih je dejala, da ne verjame nikomur, tisti pa, ki so se vendarle opredelili, so malo več glasov namenili Gantarju (18 odstotkov), medtem ko so Kolar Celarčevi namenili 14 odstotkov glasov.

Deli novico:

@@goričan |  24 .04. 2017 ob  11: 33
Kolesarska steza je dobra ideja, ceste za intervencijska vozila ne bi potrebovali, ker z ukinitvijo stare proge tudi vzroka za požare ne bi bilo več.
pips |  24 .04. 2017 ob  11: 27
dosedanja praksa je pokazala da bodo lešinarji zoped pokradli svoj narod ki jih hrani,nažalost,a drugi tir bi že zdavnaj morali narediti in ne samo drugi ampak posodobiti železnico v celi državi,tako da bi folk več uporabljal železnico sigurno,ma treba je krast in nikoli siti lešinarji nas vračajo v kameno dobo,minimalci so zakon
@gorican |  24 .04. 2017 ob  10: 41
sej ta tako imenovan drugi tir je dejansko popolnoma nova proga, ki nima veze z obstojeco. Vecina ljudi tega sploh neve, toliko o temu koliko so transparentni glede tega projekta. Vse skupaj je malo cudno.
goričan |  24 .04. 2017 ob  09: 04
Kaj jaz menim o tem?
Da bi morali iti v izgradnjo dvotirne nove proge Divača - Koper, da se sedanjo enotirno progo UKINE in na njeni trasi postopoma zgradi kolesarsko stezo, katera služi tudi za intervencijska vozila v primeru požarov v poletnih mesecih na kraškem robu.