Kaj lahko za drugi tir naredi skorajšnja evrokomisarka za promet Violeta Bulc?

Zaslišanje slovenske kandidatke za evropsko komisarko Violete Bulc pred parlamentarnim odborom za promet je potekalo brez zapletov. Na koncu je požela aplavz, zato je njeno imenovanje samo še vprašanje časa, da ne bi bila potrjena, skoraj ni verjetno. 

Violeta Bulc

Čeprav večina še vedno obžaluje slab nastop Alenke Bratušek, zaradi katerega je Slovenija izgubila mesto podpredsednika v komisiji in resor za energetiko, je lahko za izgradnjo drugega tira to dobra novica.

Slovenski minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ob zaslišanju pred matičnim odborom dejal, da ni podpornik izgradnje drugega tira oziroma da izgradnja tega ni prioriteta, čeprav je Luka Koper le teden dni pred tem predstavila študijo, ki kaže drugo sliko. Drugi tir je prioriteta, saj bi lahko v nasprotnem primeru že leta 2018 prvi tir dosegel polno zasedenost, pristanišče tako ne bi uspelo odpremiti tovora v zaledje.

Za drugi tir denarja ni

Drugi tir je tako vitalnega pomena, a projekt je po zadnjih podatkih težak 1,4 milijarde evrov. Denar, ki ga Slovenija nima. In prav tukaj v igro nastopi Violeta Bulc, najverjetnejša komisarka za promet. Resor, ki ga bo vodila, bo v prihodnji finančni perspektivi (do leta 2020) potrojil namenska sredstva in za sofinanciranje izgradnje infrastrukture namenil kar 26 milijard evrov.

Evropa ima v načrtu izgradnjo devetih novih železniških koridorjev, dva potekata skozi Slovenijo. Prvi je koridor Baltik–Jadran, drugi pa tisti, ki bo povezal Iberski polotok s Črnim morjem. Del slednjega je tudi drugi tir DivačaKoper. Da povezava ne izpade iz koridorja, za kar so si Italijani že prizadevali, se bo Slovenija morda lotiti projekta, sredstva bodo na voljo tudi v novi perspektivi.

Kaj lahko Bulčeva naredi za drugi tir?

Evropska unija bo tovrstne projekte sofinancirala do 85 odstotkov, kar bi Sloveniji bistveno olajšalo finančno konstrukcijo. Za izgradnjo bi ob dobrem črpanju evropskih sredstev lahko zadostovalo že dobrih 200 milijonov.

Projekt drugega tira

Vprašanje je, koliko lahko k temu pripomore slovenska komisarka, ki je odgovorna za omenjeni resor. Dejstvo je, da morajo komisarji delovati nadnacionalno, vendar so številni veliko postorili za svoje države. Našemu nekdanjemu komisarju so na primer očitali, da se ni zavzel proti plinskim terminalom v Tržaškem zalivu, po drugi strani pa je nekdanji italijanski komisar Antonio Tajani pritisnil prav na Slovenijo, ko je ta uvedla vinjete. Zahteval je, da se uvedejo tudi tedenske, kar je bila prav zahteva Italije, ki ima skozi Slovenijo veliko tranzitnih potnikov, ki niso želeli kupovati mesečnih ali takrat še polletnih vinjet.

Deli novico:

čirule čarule |  05 .11. 2014 ob  09: 49
se bo prepustila intuiciji, ki ji bo po vsej verjetnosti narekovala skrb za lastno rit.
Solinar |  22 .10. 2014 ob  12: 12
Če je res tako duhovno razvita se bo zagotovo močno zavzemala za prepoved vzgajanja tulipanov v Evropi vse dokler bo trajala lakota na svetu. Namesto milijonov tulipanov bi lahko sadili krompir in podobne povrtnine, ter s tem ljudi obvarovali hudih muk.

hvali se hvali |  22 .10. 2014 ob  11: 36
-1
Ma va, komisar dela za EU ne za članice. Nehajte reklamirati čira čare.
On the road |  22 .10. 2014 ob  09: 53
Ta drugi tir je samo še ena bedarija iz serije bedastih projektov razvoja Slovenije,
med katere spadajo še razni TEŠ6, tunel Izola-Koper in še kup manjših zadev kot npr. vinjete za tržacane in posledično vse nas, ki vozimo mimo Kopra.
Violeta je imela lepo predstavo , ma se bojim da bo zelo malo kruha iz tega testa.
FRIKO |  22 .10. 2014 ob  07: 51
nič ne more narediti, saj mora kot komisarka nepristransko delovati v korist celotne unije.
Zato ne bo drugega tira |  22 .10. 2014 ob  07: 28
-1
Vprašati leve vlade Pahor, Alenka kam je izginilo 20 milijard izposojenega denarja. Ve se za socialni mir lenuhov v državnih institucijah.