IZVOZ: Koper in drugi tir pomembna tudi za Češko in Slovaško

Koprsko pristanišče in načrtovani drugi tir železniške proge Divača-Koper sta zelo pomembna za Češko in Slovaško ter njune izvoznike, sta za STA dejala češki minister za promet Dan Tok in državni sekretar na slovaškem ministrstvu za promet František Palko. Tok vidi tudi možnost, da bi v drugi tir investirali nekateri zasebni češki vlagatelji.

Češka koprsko pristanišče obravnava kot zelo pomembno alternativo severnomorskim ali poljskim pristaniščem, ki jih večinoma uporablja zdaj, je v pogovoru za STA ob robu Strateškega foruma Bled dejal Tok.

"Vemo, da naši poslovni partnerji z Bližnjega vzhoda in Azije morda dajejo prednost Kopru, zato je gradnja drugega tira pomembna ne le za pristanišče, ampak tudi za povečanje možnosti za naše izvoznike," je dejal in kot primer izpostavil češko avtomobilsko industrijo, ki bi rada Koper bolje izkoristila.

Priložnost za zasebne češke investitorje

Tok je pojasnil, da Češka kot država ne bi mogla investirati v projekt gradnje drugega tira, ki je v Sloveniji ocenjen na skoraj 1,4 milijarde evrov, vidi pa v tem priložnost za nekatere zasebne češke investitorje, ki imajo, kot je dejal, dovolj denarja.

"Mislim, da bi to lahko bila priložnost," je dejal Tok, ki ne ve, ali so o tem že potekali kakšni pogovori. Drugo možnost vidi v pridobivanju sredstev iz sklada predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja in drugih evropskih sredstev.

Tok priložnosti za poglobitev sodelovanja med državama vidi tudi na področju avtocest, ki jih Češki primanjkuje, Slovenija pa ima s tem po njegovem mnenju dobre izkušnje. "Izmenjava informacij o tem bi lahko bila dobra," je dejal.

Male države naj sodelujejo

Tok si želi tudi, da bi Slovenija še tesneje sodelovala z Višegrajsko skupino, ki jo sestavljajo Češka, Slovaška, Poljska in Madžarska. "Slovenija in Češka sta mali državi, naš glas ni tako močan, zato moramo sodelovati in združiti sile," je dejal.

Luka Koper prioriteta za Slovaško

Projekt drugega tira je pomemben tudi za Slovaško, je v pogovoru za STA dejal Palko. "Drugi tir bi imel zelo pozitivne učinke za Slovaško na področju prometa. Verjamem, da bi lahko Luka Koper za Slovaško predstavljala vrata v svet," je povedal.

Slovaška sicer ima alternative Luki Koper, vendar je statistika, tako Palko, zelo jasna. Leta 2005 je pretovor blaga za Slovaško prek Kopra dosegel 20.000 ton, zdaj pa je pri okoli milijonu ton. "To je zelo dober razlog, da je koprsko pristanišče prioriteta za Slovaško," je poudaril.

Politične in gospodarske odnose med Slovenijo in Slovaško ocenjuje kot zelo dobre. Promet ni edino področje, na katerem lahko sodelujeta; priložnosti za poglobitev sodelovanja se odpirajo tudi v turizmu in na področju znanosti ter izobraževanja, je povedal.

Deli novico:

Pozabili ste omeniti zelo važno podrobnost |  02 .09. 2015 ob  07: 29
Politiki lahko palamudijo kolikor hočejo, da so všečni volilcem, to pa ne bo izgradilo 2. tira. Dokler je železnica v rokah države, ki denarja nima a z njo upravlja in dokler bo država z51% lastništvom Luke Koper z njo upravljala ne pričakujte kapitalskega vložka za izgradnjo 2 tira. Ja kdo pa se bo spravil za potrebe neke države z lastnim kapitalom investirati v progo dolgo 27 km z vloškom 1,4 milijarde. Halo denar se ne investira iz ljubezni temveč zato da se vložek vrne in kasneje z njim služi. Tako kar pozabite na 2. tir za naslednjih 15 let.
Za blagovne tokove Avstrija, češka, Slovaška obstaja alternativa to pa so luke TRST in VENEZIA. Ko bodo nastali zastoji, ki bodo gospadarstvu teh držav povzročali škodo, se bo blago napotilo preko alternativnih luk, ki pa imajo povezavo in jo še posodabljajo.Obstaja pa še vedno alternativa za Koprsko luko to pa je tir Koper - Trst , ki bo za Luko Koper rešil zastoje kateri bodo nastali zaradi povečanja pretovora Koprske luke na relaciji Koper - Divača.
Začnite misliti s svojo glavo in ne poslušajte palamudenje politikov, ki jutri ko bodo problemi nastali ne bodo več v vladi.
Do kdaj se bo država in pristojni organi obračala starn, ko se govori o tej problematiki!!!!! |  02 .09. 2015 ob  07: 14
tako dolgo, dokler bodo GAZDE povezani z vladajočo politiko.
Ne morem  |  01 .09. 2015 ob  22: 07
Ne morem mimo teme o luki, da ne da bi omenjal vsakodnevno izkoriščanje pogodbenih delavcev in dela na črno, ki si ga Luka Koper dovoli v "imenu dobička".
Do kdaj se bo država in pristojni organi obračala starn, ko se govori o tej problematiki!!!!!
pohvalno je tudi |  01 .09. 2015 ob  20: 49
da niti eden od teh tujcev ne omeni strokovnjaka za brez vezen govor GGM