IZVAJALCA PRI DRUGEM TIRU UMAKNILA ZAHTEVO ZA ANEKS: Vsem je v interesu, da projekt čim prej steče

Izbrana izvajalca pripravljalnih del za drugi tir med Divačo in Koprom, Kolektor CPG in sarajevski Euroasfalt, sta po poročanju Dela umaknila zahtevek za aneks k pogodbi v višini 2,5 milijona evrov. Tega sta med drugim zahtevala zaradi dviga cen v gradbeništvu od podpisa pogodbe. Podjetji je k umiku zahteve pozvala ministrica Alenka Bratušek, ki je sedaj z odločitvijo izvajalcev zadovoljna, hkrati pa napoveduje, da bodo na ministrstvu storili vse, da bodo dela na terenu čim prej stekla.

Kolektor CPG in Euroasfalt Sarajevo sta po poročanju Dela umaknila zahtevek za povečanje stroškov pri gradnji dostopnih cest do gradbišča drugega tira, ob tem pa je direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli za časnik dejal, da podjetji pričakujeta začetek del na trasi brez odlašanja.

Bratuškova, ki je ocenila, da je zahtevek neupravičen in da nima podlage v sklenjenih pogodbah, je umik sprejela z zadovoljstvom, so zapisali na ministrstvu.

Izbrana izvajalca del sta zaradi zamud pri začetku del zahtevala aneks k pogodbi v višini 2,45 milijona evrov oz. 16,9 odstotkov pogodbene cene. Svoj zahtevek sta utemeljila na predpostavki, da bi morala biti uvedena v delo takoj po sklenitvi pogodbe. V obrazložitvi je med drugim zapisano, da so se cene v gradbeništvu od podpisa pogodbe zvišale.

Direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli (desno)

Kot je pojasnil Mugerli, so stroški dela zaradi povečanega povpraševanja po gradbenih delavcih zrasli za več kot 12 odstotkov. "Višji so stroški najema gradbene mehanizacije in posledično cena opravljenega dela, dizel kot pogonsko gorivo se je v zadnjih 12 mesecih podražil za osem odstotkov, elektrika za petino, cement se je podražil za 12 odstotkov, bitumen za 18 odstotkov, betonsko železo pa za desetino, z elektronskim cestninjenjem so občutno višje cestnine," je naštel.

Kot so naknadno sporočili iz omenjene družbe, so se za umik zahteve odločili, ker je v interesu vseh, da projekt čim prej steče. "Prepričani smo, da bomo s tem zmanjšali oportunitetne stroške, ki nam nastajajo z nadaljnjo odložitvijo izvedbe del. Ker pa še vedno ne vemo, kdaj se bodo dela začela, in ker cene v gradbeništvu še naraščajo, se nam stroški vsak dan povečujejo," so še opozorili v sporočilu za javnost.

Pogodba za pripravljalna dela med direkcijo za infrastrukturo in konzorcijem omenjenih družb v višini 14,5 milijona evrov je bila sicer podpisana decembra lani z odložnim pogojem, da začne veljati skupaj z zakonom o drugem tiru. Zakon je po dveh neuspelih referendumih začel veljati šele 21. julija letos.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek

Ministrica Bratuškova je od podjetij zahtevala umik zahteve za aneks, sicer po njenih napovedih ne bi prišlo do prenosa pogodbe z direkcije za infrastrukturo na 2TDK, tako da bi propadel tudi izbor izvajalcev, ki bi ga 2TDK potem najverjetneje ponovil. O prenosu investitorstva projekta bo ta teden odločala vlada, v gradivu pa bo tudi jasno zapisano, da se izvajalec pripravljalnih del odpoveduje zahtevku za aneks.

Mugerli je za časnik še izrazil pričakovanje, da bodo lahko izvajalci s pripravljalnimi deli začeli najpozneje v roku enega meseca glede na to, da so umaknili omenjeni zahtevek. Prenos investitorstva z direkcije na podjetje 2TDK bo po napovedih Bratuškove zaključen do 15. oktobra.

Deli novico:

curlo |  09 .10. 2018 ob  20: 18
To so utečeni manevri nomenklature, ki razpolaga z davkoplačevalskim denarjem in Petrič je točno vedel kaj kupuje in kaj bo od tega imel. To s CPG jem je bil čisti politični posel in Fornazarič iz Dubaia je to pravi čas zavohal in se umaknil....zmeraj je v ozadju ista zalega z enakimi prijemi.
šemo |  08 .10. 2018 ob  23: 41
Ma mislim da je bilo to vse zaigrano, da A.B. izspade kao frajerka.
Eho |  08 .10. 2018 ob  22: 16
Drugi tir ne rabimo, širiti luko pa tudi ravno tako ne. Navadna raja od vsega ne bo imela tako kot vedno nič, razen žuljev in še težjega življenja, pa tudi če zgradijo tudi tretji tir in luko tri krat povečajo.
Ni v interesu ljudstva ...  |  08 .10. 2018 ob  20: 02
in ni v interesu države ampak posameznikov ki kradejo …
Nekam |  08 .10. 2018 ob  17: 31
hitro so lopovi pokazali pravi obraz.Kaj bo še?
vsem |  08 .10. 2018 ob  17: 24
vsem je v interesu, da čim prej začnejo (gradit) sebi in svojim pridobit čim več koristi - materialne in nematerialne. Drugo je vse lari fari za volilce.
BOBO |  08 .10. 2018 ob  16: 15
Ma kaj se sekirate , leto 2389 je še daleč , do takrat bomo izbrali izvajalca in potem , če bo vse v redu se bo začelo graditi . Potem , pa bomo v Sloveniji ugotovili , da tir ni potreben , saj vlaki uporabljajo magnetne silnice za potovanje brez tirov , in za tovor bo luka uporabljala teleportacijo , ki je danes še ne poznamo . Seveda ne bo za napake odgovarjal nihče , ker bomo že zdavnaj mučeniki današnjega sistema.
Franz Josef |  08 .10. 2018 ob  10: 43
Prekleta banda... ako prođe prođe...