Člani odbora DZ za infrastrukturo bodo danes spregovorili o razlogih za neuspeh projekta drugega tira Koper-Divača pri pridobivanju evropskih sredstev. Seja je sklicana na zahtevo poslancev ZaAB, ki so prepričani, da so pristojni ravnali neodgovorno, ko so na razpis prijavili projekt, za katerega niso vedeli, kako ga bodo izpeljali.
IŠČEJO KRIVCA: Kdo je zamočil pri razpisu za drugi tir?
Koper
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič bo tako danes poslancem najverjetneje še enkrat pojasnil razloge za neuspeh projekta drugega železniškega tira med Koprom in Divačo na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF).
Projekt je po pojasnilih evropske komisarke za promet Violete Bulc izpolnjeval mnoga merila za evropsko sofinanciranje iz mehanizma CEF, se je pa za težavo izkazal kriterij pripravljenosti projekta - odprta so predvsem vprašanja dovoljenj in financiranja.
Prijavljenih je bilo prek 730 projektov
Kot je že pred dnevi pojasnil Gašperšič, so neizbor pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo. Članice EU so namreč prijavile prek 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov, od tega jih je bilo izbranih 276 v skupni vrednosti 13,1 milijarde evrov.
Po informaciji, da Slovenija ni uspela s projektom pridobiti sredstva EU, so se pojavili očitki tako opozicije kot dela koalicije o neposredni odgovornosti ministra Gašperšiča, kar je ta zavrnil in dejal, da očitki prihajajo od tistih, ki zadeve ne poznajo dovolj dobro.
Javno-zasebno partnerstvo brez zasebnega parterja
Toda zgodba se s tem ni končala. V poslanski skupini ZaAB so zahtevali sklic seje odbora za infrastrukturo. Kot so poudarili, se je vlada odločila za izvedbo projekta v obliki javno-zasebnega partnerstva, pri čemer bi bil znan niti model niti zasebni partner. V ZaAB tako med drugim želijo Gašperšičeva pojasnila o njegovih aktivnostih pri iskanju zasebnega partnerja.
Na ministrstvu za infrastrukturo so sicer prejšnji teden poudarili, da bodo do septembra pripravili širši nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za gradnjo drugega tira, do konca leta pa nato določili najprimernejši model. S projektom se bodo po napovedih ministrstva prijavili na enega od naslednjih razpisov, kjer je pričakovati več razpoložljivih sredstev in s tem tudi večjo možnost, da bo projekt izbran za sofinanciranje.
Pol ni čudno, da nismo uspeli na natečaju, vloga na razpis je izdelana po njegovih navodilih!!!!
On in edino on je odgovoren za pomanjkljivo prijavo na razpis!!
Treba ga je kaznovati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opravičevanje ministra Gašperšiča, da so že v naprej vedeli oz, da so neizbor pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo, je pa absurd in bi ga moral premije zaradi take izjave takoj zamenjat. Ravno zaradi takšne ugotovitve, bi se moral-i zavedat-i, da se je treba na razpis čim bolje in temeljito pripravit. Če bi vsi, ki se prijavljajo na razpise za pridobivanje evropskih sredstev razmišljali tako kot Gašperšič, potem se nobeden nebi prijavil.
Glede na to, kako smo uspešni ali bolje rečeno neuspešni pri pridobivanju evropskih sredstev, je pa verjetno ravno to oz. tak način razmišljanja in lenoba ter nedelo pristojnih in odgovornih, glaven razlog za nesupešnost črpanja evropskih sredstev!!!
Glede na izjave, ki jih daje tale Gašperšič, pa res nevem kaj še Cerar čaka, da ga ne "brcne v rit"!!!
Možakar drži besedo
cerar pa škoda besede in črk na spletu......(mogoče bi moral na kakšno urico k Duškotu da si malček nabije ego na ročkah)