IŠČEJO KRIVCA: Kdo je zamočil pri razpisu za drugi tir?

Koper

Člani odbora DZ za infrastrukturo bodo danes spregovorili o razlogih za neuspeh projekta drugega tira Koper-Divača pri pridobivanju evropskih sredstev. Seja je sklicana na zahtevo poslancev ZaAB, ki so prepričani, da so pristojni ravnali neodgovorno, ko so na razpis prijavili projekt, za katerega niso vedeli, kako ga bodo izpeljali.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič bo tako danes poslancem najverjetneje še enkrat pojasnil razloge za neuspeh projekta drugega železniškega tira med Koprom in Divačo na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF).

Projekt je po pojasnilih evropske komisarke za promet Violete Bulc izpolnjeval mnoga merila za evropsko sofinanciranje iz mehanizma CEF, se je pa za težavo izkazal kriterij pripravljenosti projekta - odprta so predvsem vprašanja dovoljenj in financiranja.

Prijavljenih je bilo prek 730 projektov

Kot je že pred dnevi pojasnil Gašperšič, so neizbor pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo. Članice EU so namreč prijavile prek 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov, od tega jih je bilo izbranih 276 v skupni vrednosti 13,1 milijarde evrov.

Po informaciji, da Slovenija ni uspela s projektom pridobiti sredstva EU, so se pojavili očitki tako opozicije kot dela koalicije o neposredni odgovornosti ministra Gašperšiča, kar je ta zavrnil in dejal, da očitki prihajajo od tistih, ki zadeve ne poznajo dovolj dobro.

Javno-zasebno partnerstvo brez zasebnega parterja

Toda zgodba se s tem ni končala. V poslanski skupini ZaAB so zahtevali sklic seje odbora za infrastrukturo. Kot so poudarili, se je vlada odločila za izvedbo projekta v obliki javno-zasebnega partnerstva, pri čemer bi bil znan niti model niti zasebni partner. V ZaAB tako med drugim želijo Gašperšičeva pojasnila o njegovih aktivnostih pri iskanju zasebnega partnerja.

Na ministrstvu za infrastrukturo so sicer prejšnji teden poudarili, da bodo do septembra pripravili širši nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za gradnjo drugega tira, do konca leta pa nato določili najprimernejši model. S projektom se bodo po napovedih ministrstva prijavili na enega od naslednjih razpisov, kjer je pričakovati več razpoložljivih sredstev in s tem tudi večjo možnost, da bo projekt izbran za sofinanciranje.

Deli novico:

kkk |  07 .07. 2015 ob  16: 46
Gašperšič bo edini realiziral cilje ki si jih je zadal pred prevzemom ministrstva za infrastrukturo in to je da za njegov čas se drugi tir ne bo gradil.....
Možakar drži besedo
cerar pa škoda besede in črk na spletu......(mogoče bi moral na kakšno urico k Duškotu da si malček nabije ego na ročkah)

kdo le kdo |  07 .07. 2015 ob  16: 10
-1
jeclač je vsega kriv, ker je marioneta iz murgel in kakor tam odločijo mora jeclač speljati kot poslušen in vodljiv kader
romp |  07 .07. 2015 ob  13: 37
pravljice, pravljice. ekonomsko smiseln je samo še en tir ob obstoječem. pri prijavi za evropska sredstva pa je potrebno imeti tudi že določene predpogodbe za vsemi izvajalci,.... naši so na prijavo za razpis poslali samo nek papir reda radi da se pomirijo obalni kričači.
Gašperšič |  07 .07. 2015 ob  13: 13
je pred ustoličenjem na ministrski stolček izjavil, da drugega tira ne bo!!
Pol ni čudno, da nismo uspeli na natečaju, vloga na razpis je izdelana po njegovih navodilih!!!!

On in edino on je odgovoren za pomanjkljivo prijavo na razpis!!

Treba ga je kaznovati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Janša je kriv!!! |  07 .07. 2015 ob  11: 40
-2
Še obstajajo cepci, ki ponoči v sanjah močijo posteljo z nekontroliranim uriniranjem, ker jih muči mora v osebi JJ-a. Mantra JJ jim pa zapolnjuje čas v svetlem delu dneva, tako so nebogljenci neprestano v eni in isti travmi! :D :P
Fonza |  07 .07. 2015 ob  10: 41
no temu se pa pravi sprenevedanje. Saj se ve kdo je zamočil! Tisti, ki so ga pripravljali in tisti, ki je podpisal in dovolil, da je tak zmazek šel naprej. Torej?
Opravičevanje ministra Gašperšiča, da so že v naprej vedeli oz, da so neizbor pričakovali že takrat, ko je bilo znano, koliko projektov se poteguje za financiranje v okviru razpisa in koliko sredstev je na voljo, je pa absurd in bi ga moral premije zaradi take izjave takoj zamenjat. Ravno zaradi takšne ugotovitve, bi se moral-i zavedat-i, da se je treba na razpis čim bolje in temeljito pripravit. Če bi vsi, ki se prijavljajo na razpise za pridobivanje evropskih sredstev razmišljali tako kot Gašperšič, potem se nobeden nebi prijavil.
Glede na to, kako smo uspešni ali bolje rečeno neuspešni pri pridobivanju evropskih sredstev, je pa verjetno ravno to oz. tak način razmišljanja in lenoba ter nedelo pristojnih in odgovornih, glaven razlog za nesupešnost črpanja evropskih sredstev!!!
Glede na izjave, ki jih daje tale Gašperšič, pa res nevem kaj še Cerar čaka, da ga ne "brcne v rit"!!!
2.TIR |  07 .07. 2015 ob  10: 32
So nam Grki in EU popapali!
drita v čelo  |  07 .07. 2015 ob  10: 21
Ko sem prečital komentar, sem mislil, da je minister Gašperšič doktoriral v zadnjih par letih, to je takrat, ko se je začelo govoriti o javno zasebnem partnerstvu, pa ni tako. Doktoriral je leta 1996 na Fakulteti za geodezijo, zato mu javno zasebno partnerstvo ni poznano. Tako dragi minister Gašperšič: zunanji vlagatelj bo vložil v projekt finančna sredstva samo tja, kjer bo siguren, da bo iz tistega izvlekel določen profit, kar pa od Slovenskih železnic ni za pričakovati. To so osnovne ekonomske zakonitosti, o katerih te bo malo podučil vladni kolega, minister Mramor. Vse bolj se bližamo načrtu planerjev SDS a za prodati železnice Nemcem (Deutche bahn) in kupnino pokrasti. Če pride SDS na vlado, bomo brez železnice in drugega tira v prvem mesecu njihove vladavine.
pjero  |  07 .07. 2015 ob  10: 19
lahko si izbijejo iz glave, da bodo dobili zasebnega investitorja, ki nebi bil vsaj delni lastnik projekta ali bi imel vsaj neke druge ugodnosti. lopovom pač ne zaupa več nihče, predobro so nas spoznali. sicer pa predlagam, da vsi tisti, ki dobivajo socijalno pomoč in vsi tisti, ki so zaposleni po ministrstvih v raznih komisijah, odborih, svetovalnih službah in drugod kjer samo vlečejo plačo primejo krampe, lopate, karjole in začnejo končno nekaj koristnega narediti za denar, ki ga vsak mesec dobijo na svoj račun. lahko gradijo drugi tir tudi deset ali dvajset let, bo vsaj enkrat dograjen.
Peter jebiveter |  07 .07. 2015 ob  10: 08
Pa ja de kriv je recimo minister za šolstvo ali kmetijstvo.Kot po navadi pri nas se išče vedno krivca drugje in se nobeden od odgovornih ne čuti krivega za nastalo škodo pa čeprav je vsak med njimi zaprisegel.Temu se reče kronično pomanjkanje politične morale !
iščejo krivca ? |  07 .07. 2015 ob  09: 46
Verjetno je bila čistilka, ki je zmočila papirje. Ma ni čudno, da smo, kjer smo. V dre.ku.
zvizgac |  07 .07. 2015 ob  08: 53
odpoved vsem vkljucno z ministrom in dajte denar obubozanim ki lovijo policaje
1