Rovinjsko podjetje Adris je sprožilo kampanjo za zaposlovanje mladih izobraženih ljudi, s katero skušajo prepričati mlade, naj ostanejo na Hrvaškem. Med drugim so na letališčih v Dublinu, Frankfurtu in Münchnu postavili jumbo plakate z napisom v hrvaščini "Razveseli mamo in se vrni domov".
Hrvati proti izseljevanju mladih: "Razveseli mamo in se vrni domov"
Svet
Skupina Adris, ki se ukvarja s turizmom, zdravo hrano in zavarovalništvom, je na svoji spletni strani objavila razpis za pripravništvo, s katerim mladim po zaključenem študiju ponuja specializacijo, mentorstvo in zaposlovanje na področjih, za katera ocenjujejo, da so perspektivna na Hrvaškem. Kot so izpostavili, gre za marikulturo, turistični menedžment, prehrambeno biotehnologijo in matematično modeliranje. Zagotavljajo tudi delovna mesta v Adrisovih podjetjih.
Val migracij
Ob tem so opozorili na val migracij s Hrvaške ter navedli ocene, da je iz države v minulih dveh letih odšlo približno 40.000 ljudi, večinoma mladih. Zato so se odločili spodbuditi mlade, da ostanejo na Hrvaškem ter kampanjo razširili na države, v katere v iskanju dela odhaja največ Hrvatov, kot sta Irska in Nemčija.
Pričakujejo, da bo še več mladih odšlo iz Hrvaške v Nemčijo po 1. juliju, ko bodo ukinili delovna dovoljenja za hrvaške državljane.
"Po odpiranju nemškega trga pričakujemo, da se bodo odprli trgi dela tudi v Veliki Britaniji, Avstriji, Sloveniji in na Nizozemskem. Ocene Evropske komisije kažejo, da bo v prvih sedmih letih članstva Hrvaške v Evropski uniji, torej do leta 2020, Hrvaško zapustilo med 166.000 in 217.000 delavcev," navajajo v Adrisu.
Vpliv na hrvaško prihodnost
Izpostavili so še, da gre za resno težavo, ki bo vplivala na hrvaško prihodnost, njeno gospodarsko stabilnost, pokojninski sistem in demografsko stanje države. S svojo kampanjo bi radi prispevali k reševanju gospodarske krize na Hrvaškem in ponudili poslovne priložnosti mladim in izobraženim ljudem.
Kljub tvoji omejenosti, ima Sveti jurij tudi tebe rad.