GAŠPERŠIČ ZAVRAČA OČITKE: "Več kot očitno se pritiski in politizacija izvajajo v obratni smeri"

Koper

Prioritetna želja vlade je, da z Luko Koper najde optimalno rešitev za gradnjo drugega tira Koper-Divača, ki bi se navezovala na vlaganja v transport in logistiko, je v pogovoru za Delo dejal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Omenil je tudi, da bi se koncesijske dajatve in dividende iz Luke Koper akumulirale v podjetju 2TDK.

Minister, ki je tarča ostrih očitkov o pritiskih na nadzorni svet Luke Koper in vpletanju v kadrovanje, je te obtožbe zanikal. "Več kot očitno se pritiski in politizacija izvajajo v obratni smeri," je pripomnil.

Vlada je za gradnjo drugega tira Koper-Divača nedavno ustanovila projektno podjetje 2TDK, ki bo po sredinih ministrovih napovedih v oddaji Tarča na TV Slovenija po vplačilu ustanovnega kapitala kmalu vpisano tudi v sodni register.

O koncesiji podjetja 2TDK za tretji pomol se je treba dogovoriti

Na vprašanje, če to podjetje za ustvarjanje zadostnih prihodkov za povrnitev naložbe potrebuje koncesijo za tretji pomol v koprskem pristanišču, je odgovoril, da se je "to treba dogovoriti", apriorno izključujoča stališča pa ne pripomorejo k ničemur.

Poleg tega po njegovih besedah ni mogoče začeti resnega modeliranja in pokrivanja prihodkov brez nove ocenjene vrednosti projekta drugega tira. Revizijo vrednosti projekta bo izvedla italijanska družba Geodata Engineering, nato bo po ministrovih besedah jasno, "koliko prilivov je treba zagotavljati, in od tega so odvisne rešitve".

Potencialnim tujim partnerjem država ne more še ničesar obljubiti

Potencialnim tujim partnerjem, ki bi s finančnimi vložki vstopili v lastniško strukturo 2TDK, za zdaj po Gašperšičevih navedbah država ne more še ničesar obljubiti, "ampak samo napovedujemo možnost, da bodo na razpisu lahko sodelovali ter vlagali v razvoj slovenskega transporta in logistike". Ko bodo znane številke in ko bo sprejet model, bo država objavila razpis.

Želja vlade, tako minister, je, da se gradnja drugega tira poveže s pospešenim razvojem logistike, ki bi ustvarjala prihodke in sama povrnila investicijo. Koncesija za tretji pomol je po njegovih besedah le eden od možnih načinov. "Bolje bi bilo, da se na ustrezen način Luka Koper z vso svojo dejavnostjo vključi v to konstrukcijo," je povedal.

Želja vlade je najti skupno rešitev

Gašperšič meni, da koncesija verjetno ni najbolj optimalna rešitev, "saj bi se na majhnem prostoru ustvarjala konkurenca". "Ta je praviloma dobra, včasih pa bi zaradi premajhnega obsega lahko bila tudi neuspešna," je dodal.

Rešitev s koncesijo je bila tako nakazana kot alternativna možnost, prioritetna želja vlade pa je po ministrovih zagotovilih ves čas, da skupaj z Luko Koper najde optimalno rešitev.

Glede načrtov za uvedbo pristaniške uprave v Kopru je pripomnil, da sedanji model Luke Koper izkazuje rezultate, zato vlada "a priori" nima načrtov za njegovo spremembo. "Želimo čim prej najti rešitev za izvedbo drugega tira in pri tem potrebujemo sodelovanje z Luko Koper, kot trenutno je. Ni časa za spremembe modela upravljanja pristaniške infrastrukture," je zagotovil.

Možna rešitev bi bila zbiranje prihodkov Luke v podjetju 2TDK

Kot možno rešitev je ponudil, da bi prihodke Luke Koper, kot so koncesijske dajatve in dividende, namesto v državnem in lokalnih proračunih, zbirali v podjetju 2TDK, ki bi s temi viri razpolagalo za izvedbo investicije v drugi tir.

Podrobnosti je treba po njegovih trditvah dogovoriti, bo pa to določeno v zakonu, za katerega so na ministrstvu že začeli pripravljati teze. 2TKD bo moral imeti koncesijo za gradnjo drugega tira, a za zdaj še ni mogoče določiti, kako bo investicijski vložek pokrival v 30-letnem koncesijskem obdobju.

Radi bi čimmanj obremenili davkoplačevalce

"Zagotoviti moramo model, ki bo čim manj bremenil davkoplačevalce," je bil odločen in pripomnil, da morda velik prispevek tujih vlagateljev - na Obali se pogosto izpostavlja strah pred prodajo pristanišča tujcem - niti ne bo potreben.

Glede sodelovanja z Luko Koper je dejal, da je Luka do zdaj nasprotovala bolj ali manj vsem rešitvam vlade in zagovarjala, da naj tir zgradi država izključno z davkoplačevalskimi sredstvi, kar pa po njegovem prepričanju ni mogoče brez nezanemarljive škode na drugih področjih. "Slišal sem, da prva nadzornica (Alenka Žnidaršič Kranjc) pojasnjuje, da ima Luka rešitev. Začuden sem, ker do vlade te niso prišle," je še navedel.

Deli novico:

sam vprašam |  27 .06. 2016 ob  14: 19
če kateri koli primorec res ima občutek da je Gašperšić etično pošten, če se najde kdo, potem takoj spremenim mišljenje z dveh lumpih iz Valdoltre da sta tudi nadpoštenjaka / Cirman in Faganeli press/
Martin Krpan |  26 .06. 2016 ob  13: 49
Ma mejo na Črni kal
intervju |  25 .06. 2016 ob  20: 40
Milo-šević ga je vtaknu Kučanu. Kučan ga je vtaknil slovenskim politikom, politika pa buzerira navadne ljudi. Ni sedaj je dovolj tega cirkusa. Glave sekat in nabit na kole!
Meduza |  25 .06. 2016 ob  09: 19
Še zdaj si niste prišli gor da so sindikati in trenutna oblast(Cerar) na isti strani in da je ta "konflikt" samo predstava za ovčke. Vse je že zmenjeno pod mizo, vsi bodo kradli na veliko.
Meduza |  25 .06. 2016 ob  09: 13
Takratna oblast ni želela niti slišati za izgradnjo luke Koper, še dobro da so se takrat podjetja in narod uprli in so sami zgradili luko, nato pa so jo komunisti ukradli, kot marsikaj. Železnica je pa še popolnoma ista kot v času Avstro-Ogrske. In brez skrbi tudi jaz sem zelo razočaran levičar.
@erazem |  25 .06. 2016 ob  06: 52
Komunisti so zgradili, danes pa je treba vse prodat.
Erazem |  25 .06. 2016 ob  05: 45
-3
Problem Istre je, da je tu veliko "komunistov"
copy paste |  24 .06. 2016 ob  22: 52
Zveza komunistov | danes ob 15:09
Ja lepo je zopet podoživljati mahanje z zastavami, poslušati vzklike sreče in gledati kako vodstvo organizacije združenega dela - OZD, skupaj z vodstvi TOZD in sindikati, z roko v roki, družno stopajo novim zmagam naproti. Čestitke, res je vse skupaj idilično in nas preveva s srečo, ki ji ni primere. Slogan "Nič nas ne sme presenetiti" spet deluje in sadovi tega so vidni povsod, največ pa v Kopru na Primorskem. Sreča je tu doma. Razumi, kdor more.
@Primorska |  24 .06. 2016 ob  22: 08
si pozabil na napajanje sindikata , IPS in ostalih...zato so tko histerični in panični
@Meduza |  24 .06. 2016 ob  21: 44
komunisti so ti zgradili Luko in železnico.Se pravi,da , Luke ni , ker so se komunisti zlagali ,da so jo zgradili.Ma vai farsi fo....
Komunist |  24 .06. 2016 ob  21: 14
Ne ti si pošten, kaj si belogardist, fašist ali nacist?
Meduza |  24 .06. 2016 ob  20: 21
Lažnivi Gašperšič, lažnivi sindikati, lažnivi vsi komunisti.
1