Na ministrstvu za infrastrukturo so že pripravili dokumentacijo za izvedbo mednarodnega javnega razpisa za preveritev ocenjene vrednosti ter možnih optimizacij in racionalizacij projekta drugega tira Koper-Divača. Toda z objavo razpisa bodo še malo počakali in dokumentacijo uskladili z Evropskim svetovalnim vozliščem za naložbe.
GAŠPERŠIČ SPET ZAMUJA: Ministrstvo še čaka z objavo razpisa za revizijo drugega tira
Kot so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo, je bila objava razpisa za revizijo projekta drugega železniškega tira med Koprom in Divačo sprva predvidena v novembru, a so zdaj objavo razpisa nekoliko preložili. Vsa dokumentacija je sicer pripravljena.
Dokumentacijo bodo vzkladili pe z Evropskim svetovalnim vozliščem
"Odločili smo se, da jo bomo uskladili še z Evropskim svetovalnim vozliščem za naložbe, ki sta ga za podporo pri izbiri, pripravi in razvoju projektov v EU pred kratkim ustanovili Evropska komisija in Evropska investicijska banka," so pojasnili na direkciji.
Razpis v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (CEF), ko bodo na voljo preostala sredstva iz t.i. kohezijskih ovojnic, v okviru katerih naj bi bilo mogoče pridobiti do 85 odstotkov upravičenih stroškov projekta, je predviden konec prihodnjega leta, "zato je smiselno izvesti še navedeno uskladitev".
Na racionalizacijo opozorili tudi v poročilu OECD
Na možnosti racionalizacije projekta drugega tira Koper-Divača, trenutno ocenjenega na 1,4 milijarde evrov, je sicer nedavno opozorila že Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Rešitve bi namreč lahko bile cenejše, če bi bil drugi tir zgrajen samo za tovorni promet in ne tudi za potniški, kot je predvideno zdaj.
Po reviziji projekta bo po napovedih ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča sledil test interesa zasebnih partnerjev, pri čemer sta v igri dva možna modela javno-zasebnega partnerstva - finančno zahtevnejši, po katerem država plačuje razpoložljivost drugega tira, in model, ki vključuje sodelovanje Luke Koper.
Gradbeno dovoljenje v prihodnjem letu?
Gradbeno dovoljenje za celoten projekt drugega tira je sicer pričakovati prihodnje leto, pri čemer so na direkciji za infrastrukturo spomnili, da so gradbeno dovoljenje in evropska sredstva za izvlečni tir - gre za 1,2 kilometra dolg odsek od izhoda tovorne postaje v Kopru do elektro-napajalne postaje Dekani - že pridobljeni.
"V tem trenutku imamo pridobljenih 98 odstotkov zemljišč, za pridobitev gradbenega dovoljenja pa je potrebno izkazati pravico graditi na vseh zemljiščih. Pridobitev gradbenega dovoljenja je predvidena v prvem četrtletju 2016," so na direkciji še povedali za STA.