GAŠPERŠIČ NA SREČANJU V KOPRU: Kaj je povedal glede danih obljub o predoru Markovec?

Koper

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben sta se na pobudo lokalnih odborov SMC Koper, Izola ter Piran sinoči v Kopru udeležila pogovora o 2. tiru in lokalni infrastrukturi. Med sodelujočimi so bili tudi sedanja generalna sekretarka vlade Lilijana Kozlovič, državni sekretar na ministrstvu za finance Tilen Božič in poslanec Marko Ferluga.

Minister Gašperšič je glede drugega tira povedal, da "smo s pripravo projekta v sklepni fazi, vlada je namreč decembra konec 2016 naredila pomembne korake za pospešeno izvedbo projekta." Izpostavil je, da bodo še letos pripravili razpis za začetek gradnje, ki naj bi trajala šest do sedem let. Udeležencem je minister povedal, da je koalicijskim partnerjem že predstavil finančno konstrukcijo projekta, kar je bila tudi njegova zaveza v času interpelacije.

Državni sekretar Jure Leben je pojasnil, da bo proga zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake, kakor predvideva tudi gradbeno dovoljenje. Ministrstvo za finance in ministrstvo za infrastrukturo bosta izpeljali dokapitalizacijo projektnega podjetja 2TDK v višini 20 milijonov evrov za izvedbo pripravljalnih del. Dejal je, da mora biti dokapitalizacija izvedena najkasneje do roka za oddajo prijave na evropska sredstva v okviru IPE mehanizma, ki se izteče 7. februarja 2017.

Udeležence je najbolj zanimala finančna konstrukcija za izgradnjo drugega tira. Poleg že vloženih pet odstotkov potrebnih sredstev in neposrednih kapitalskih vložkov, ki naj bi predstavljali 40 odstotkov finančne konstrukcije, bi denar za projekt prišel še iz nepovratnih evropskih sredstev (25 odstotkov) ter kreditov Evropske investicijske banke (30 odstotkov). Vlada naj bi investicijski elaborat potrdila do konca meseca.

Ministrstvo se intenzivno pogovarja o gradnji drugega tira tudi z zalednimi državami, so v Kopru še povedali sogovorniki. Zanimanje za sodelovanje pri gradnji drugega tira je že pokazala Madžarska, ki je zainteresirana za razvoj logistike na celotnem koridorju Srednje in Vzhodne Evrope. Minister je poudaril, da sodelovanje pri gradnji nove železniške povezave med Koprom in Divačo ni pogojeno z lastniškim deležem v Luki Koper.

Glede projekta Srminske vpadnice je minister dejal, da je možno še letos končati z odkupi nepremičnin in arheološkimi raziskavami ter pridobiti gradbeno dovoljenje in nato oddati naročilo za izvajalca gradnje. Če bo vse potekalo kot načrtovano, bo gradnja končana leta 2018.

Zbrane je zanimalo, ali bo v letošnjem letu sproščen promet skozi predor Markovec tudi za vozila brez vinjet. Minister Gašperšič je povedal, da je Dars že prejel vlogi občin Izola in Koper za izdajo soglasja k ureditvi obvoza po državni cesti in postavitvi začasne prometne signalizacije za označitev obvoza ob zaprtju obalne ceste Koper-Žusterna-Izola-Ruda. Dejal je, da je Dars obe občini že zaprosil za dopolnitev vloge in da dopolnitve še pričakuje.

Glede državnega prostorskega načrta za hitro cesto na odseku Koper-Dragonja je bilo podanih veliko pripomb in predlogov. Minister je dejal, da ministrstvo za okolje in prostor vse pripombe in predloge temeljito preučuje in da stališča do vseh še niso sprejeta. O obojestranski oskrbni postaji Šalara pa je pojasnil, da je bila vključena kot nadomestna lokacija za bencinski servis Bertoki, ki je bil načrtovan v okviru državno lokacijskega načrta za navezavo Luke Koper na avtocestno omrežje. Povedal je, da Dars nadaljnje gradnje servisa Bertoki zaradi velikega odpora lokalnega prebivalstva in krajevne skupnosti ne načrtuje.

Dotaknili so se tudi plinifikacije slovenske obale. Gašperšič tovrstne projekte podpira, saj je po njegovem regija v tem pogledu podhranjena. Spomnil je, da je ministrstvo že leta 2004 podprlo pobudo za pričetek umeščanja v prostor in leta 2012 sprejelo državni prostorski načrt za plinovod M6 Ajdovščina – Lucija. Z Italijo pa je istega leta izmenjalo posebna pisma o podpori povezavi Trst-Osp-Dekani, ki bi hitro in z manjšimi stroški v prvi fazi privedla zemeljski plin na Obalo.

Deli novico:

@osimo |  10 .01. 2017 ob  05: 04
Hlapec si ti-za žabarje.V Istri lahko živimo Italijani in slovenci brez fašizma-mona na kvadrat.
@Osimo |  08 .01. 2017 ob  11: 06
koko ste glasni, ko treba lest Italijanom v tazadnjo. Hlapci istrijanski,kakšen Osimo .kje ste ko je treba dvignit glas za Slovence v Italiji?
Inženir |  08 .01. 2017 ob  01: 04
O ne, zaprimo vrata cigan€€€ prihajajo.
Osimo |  08 .01. 2017 ob  00: 02
Zaradi nespoštovanja osimskih sporazumov bi morala letet tako Gašperšič kot banana republika Slovenija.Konfin na Črni kal.
Lili |  07 .01. 2017 ob  20: 26
Fai schifo! Hudobnica, ki se pretvarja in dela samo skodo!
bublo |  07 .01. 2017 ob  19: 39
Škoda zgubljati besede in živce za te cigote. Eno na gobec in naj gre nazaj v naročje Mirkotu.
Jeti |  07 .01. 2017 ob  19: 14
Zanimivo, zanimivo, najbrž se noben ni niti upal vprašati kaj je s tistim avtocestnim odcepom za v Luko ki sameva že 10 let!
muffa |  07 .01. 2017 ob  18: 45
gašperšič čim odpre usta se zlaže, podprepniki pa se sprenevedajo !!!!
Cigo |  07 .01. 2017 ob  18: 24
Gaspersic, si tapravi laznivc.
Samo nakladate.
Ferluga tudi ti si isto cigo.
bebo ljubljanski |  07 .01. 2017 ob  18: 09
PREBERI SI OSIMSKI SPORAZUM!!!!!
Neodvisna Primorska Regija |  07 .01. 2017 ob  13: 48
Gnoj ljubljanski odjebi od Istre.
Joj |  07 .01. 2017 ob  12: 35
Bla,bla,bla.......