GAŠPERŠIČ: Luka Koper je šla predaleč; nadzorniki ustanovili krizni štab

Koper

Luka Koper je s poudarjanjem težav na železniškem omrežju po ocenah ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča šla malenkost predaleč. Kot je danes ob robu srečanja s prometnimi deležniki na Brdu pri Kranju dejal, se Slovenske železnice trudijo čim prej odpraviti zaostanke, pri tem pa je potrebno tudi sodelovanje Luke. Strasti pa so se očitno vendarle umirile, saj so se v Luki s ključnimi udeleženci v železniškem tovornem prometu odločili ustanoviti krizni štab.

Luka Koper po ministrovih besedah v zadnjem obdobju poudarja težave na slovenskem železniškem omrežju, ki so bile vedno prisotne. Do zapor na različnih odsekih in posledično zamud je namreč vedno prihajalo, so se pa zamude po sprostitvi prometa pospešeno odpravljale, kar se, tako Gašperšič, dogaja tudi zdaj.

Po ministrovem prepričanju je ključno, da z medijskim poudarjanjem tega dogajanja ne delamo po nepotrebnem škode celotni slovenski logistični panogi. "Upam, da bodo te zadeve čim prej urejene in da se bodo reševale na poslovni ravni podjetij, na direktorskih mizah, ne pa na očeh tako slovenske kot mednarodne javnosti," je dejal.

Država ne potrebuje nobenega pritiska

Minister ne ve, kaj je v ozadju celotnega dogajanja, poudarja pa, da država ne potrebuje nobenega pritiska, da bi odločila o pomembnosti drugega železniškega tira Koper-Divača, ker je ta odločitev že sprejeta. Prav tako tečejo projekti modernizacije ostale železniške infrastrukture na jedrnih koridorjih.

Drugi tir med Koprom in Divačo Gašperšič ocenjuje na najzahtevnejši investicijski projekt, rezultati dela pa bodo po njegovem prepričanju kmalu vidni. "Računam, da že letos pride do pomembnih premikov naprej. Cilj je do konca leta pripraviti vse potrebno za prijavo projekta za financiranje prek evropskih sredstev," je pojasnil in očitke, da nasprotuje gradnji drugega tira, zavrnil kot neutemeljene.

Infrastrukturni minister sicer gradbeno dovoljenje za drugi tir pričakuje v dveh mesecih. "Vloga za gradbeno dovoljenje je popolna, vsa dokazila na stavbni pravici so urejena, ministrstvo za okolje in prostor trenutno izvaja pregled dokumentacije," je še dodal.

Luka ustanovila krizni štab

Nadzorni svet Luke Koper pa je danes na izredni seji obravnaval problematiko zasičenosti zmogljivosti na slovenskem železniškem omrežju in posledično zastojev pri prevozu tovora v oz. iz koprskega pristanišča. Odločil se je ustanoviti krizni štab za reševanje zastojev na železnici.

Kot so sporočili iz Luke Koper, bo krizni štab vključeval akterje, ki so v Sloveniji udeleženi v železniškem prometu, in sicer SŽ Tovorni promet, Rail Cargo Carrier, Adria Transport, Zveza Špediterjev Slovenije, SŽ Infrastruktura in Luka Koper. Krizni štab bo z aktivnostmi začel že danes.

"Prepričani smo, da je mogoče nastalo stanje s hitrim odzivom in posredovanjem rešiti v doglednem času tako, da se tudi ostali prevozniki s svojimi kapacitetami vključijo v podporo povečanju prevoza blaga," so zapisali v Luki.

Do zastojev prihaja tako na območju Slovenije kot izven nje

V Luki Koper kot razlog navajajo omejene zmogljivosti slovenskega železniškega omrežja in neoptimalno organizacijo. Problem je operativne narave in ga je kot takega treba tudi reševati, še dodajajo.

Deli novico: