Električni up! se neslišno predstavi

Avtomoto

Predpremiera. E-up! pomeni začetek elektro ofenzive za znamko VW, ki namerava v naslednje pol leta predstaviti pet elektirčnih ali priključno hibridnih modelov. Poganja ga 40 kW elektromotor, z enim polnjenjem pa zmore premagati 150 km.

E-up! je Volkswagnov prvi velikoserijski električni avtomobil, ki si večino sestavnih delov deli z ostalimi različicami tega modela, na zunaj pa ga je mogoče prepoznati po drugačnih svetilih, predvsem pasu LED luči lepo vkomponiranih v prednji odbijač. Drugače pa so razlike med obema pogonskima opcijama in s tem tudi izgleda modelov praktično minimalne, dokaz o različici so tako le še maloštevilni napisi na karoseriji.

Najbolj očitna med električno in ostalimi različicami Up!a je prednji odbijač s simpatično vgrajenimi LED dnevnimi lučmi, ki malčku tudi znatno dvignejo ugled. (foto: Miha Pečoler)

Realnih nekje 130 km dosega

E-up! pod prednjim pokrovom “skriva” 40 kW elektromotor, ki lahko v načinu peak power ob konični moči , kratkotrajno razvije še dodatnih 20 kW, s čimer stotico na merilniku hitrosti prekrije v 14 sekundah, in doseže največji hitrost 135 kilometrov na uro. Baterije smiselno umeščene pod dno prtljažnika in zadnjih sedežev (kapaciteta prtljažnika je pri tem ostala praktično nespremenjena) znaša 18,7 kilovatne ure, z enim polnjenjem pa zmore premagati razdalje do 150 km. V resnici je doseg kot je to že v navadi nekoliko manjši, je pa okoli 130 km doseg sodeč po prvih prevoženih kilometrih po naši prestolnici povsem realnih.

Posebnost predstavlja tudi nizka masa vozila, ki kljub elektro pogonskemu sklopu tehta vsega 1.185 kilogramov, kar pa je pod črto vseeno 65 kilogramov več od pionirja med električnimi malčki – PSA in Mitsubishijevega trojčka električnih modelov. peugeota iona in ostalih dveh trojčkov.

Notranjost je z izjemo enostopenjskega menjalnika (ki mu voznik s premikanjem ročice levo-desno narekuje delovanje) praktično enaka tisti v klasični različici upa!, gre pa za opremsko najbolj založeno različico, ki prinaša skoraj popolno serijsko opremljenost.

Za dodatnih 300€ motorček za pešce

Kar se tiče opreme je e-UP! že v osnovi izdatno opremljen model, ki bo med drugim vseboval satelitsko navigacijo, samodejno klimatsko napravo, ogrevanje sprednjega stekla, ogrevanje sprednjih sedežev, zatemnjeno zadnje steklo in večpredstavnostni sistem car-net. Slednjega sestavlja osrednji zaslon občutljiv na dotik, prek katerega in s pomočjo številnih aplikacij voznik dobiva številne za čim bolj ekonomično vožnjo uporabne informacije, na seznamu doplačil (za okoli 300 evrov) pa najdemo tudi sistem, ki ob vožnji imitira zvok motorja, s čimer tudi mimoidoči slišijo, da prihaja vozilo.

Polnjenje je močno tako preko klasične domače vtičnice (del priključka zgoraj) kot tudi hitre polnilnice, za katero pa uporablja sistem CCS (celotni priključek). Posebnost predstavlja tudi sistem, ki ob zaklenitvi vozila preprečuje neznancem da bi odklopili napajalni kabel od priključka.

Pri polnjenju so tako kot pri konkurenci možni različni načini polnjenja: od najbolj razširjenega preko domače vtičnice, do hitrega polnjenja, ki pa pri nas še ni možno, saj deluje na principu sistema CCS, ki so ga pri Volkswagnu kakor tudi nekateri drugi proizvajalci elektro vozil že standardizirali.  Ta CCS enota (combined charging system)  zmore polnjenje tako z izmeničnim tokom (AC) kot tudi z enosmernim (DC). CCS omogoča še, da so baterije ob ustrezno velikem toku v tridesetih minutah napolnjene do 80 odstotkov razpoložljive kapacitete.

Cene e-Upa! naj bi se pri nas pričele pri okoli 30 evrskih tisočakih, bo pa na ceste zapeljal ob prehodu v novo leto, slovenski javnosti pa bo predstavljen kakšen mesec dni ped tem.

Deli novico:

Stelio |  27 .10. 2014 ob  13: 47
Ko bodo proizvodne številke dovolj visoke, bo začela tudi cena padat. Tako si ga lahko v današnjem času privošči dobro stoječa familija, kot tretji avto.
Bala |  27 .10. 2014 ob  07: 37
Kratek izračun pove, da se pri normalni uporabi ta zadeva amortizira v več kot DESETIH letih.
Za 10.000 dobimo že soliden bencinc.