DRUGI TIR MIMO ZADNJE POSTAJE: Zakon bo stopil v veljavo

Slovenija

Poslanci so se na današnji izredni seji seznanili s sklepom o razglasitvi rezultatov na ponovnem glasovanju na referendumu o zakonu o drugem tiru železniške proge med Divačo in Koprom. Referendum zaradi premajhne udeležbe ni uspel, zato bo zakon o drugem tiru po objavi sklepa v uradnem listu stopil v veljavo.

Na ponovljenem glasovanju 13. maja je glasovalo 49,94 odstotka, proti pa 50,06 odstotka volivcev. Ker kvorum 20-odstotne udeležbe ni bil dosežen, zakon ni zavrnjen. Pobudnik referenduma Vili Kovačič je enako kot po prvem glasovanju poročilo o izidu glasovanja Državne volilne komisije izpodbijal na vrhovnem sodišču, a so sodniki tokrat pritožbo zavrnili.

Sklep o razglasitvi rezultatov glasovanja bo verjetno objavljen že v petkovem uradnem listu, naslednji dan pa bo stopil v veljavo. S tem bo potrebno koncesijo dobilo tudi projektno podjetje 2TDK, ki bo prevzelo vlogo investitorja projekta. Premier, ki opravlja tekoče posle, Miro Cerar je na današnji seji v imenu poslanske SMC izpostavil, da se bo z uveljavitvijo zakona gradnja drugega tira lahko začela.

Vlada mora sicer pred začetkom del potrditi še investicijski program, česar se bo verjetno lotila na eni od prihodnjih sej.

"Zelo dolgo smo si prizadevali, da bi prišli do točke, na kateri smo zdaj," je danes poudaril Cerar in spomnil, da je obstoječi tir med Divačo in Koprom star že 50 let in dotrajan. Izpostavil je, da je vlada, ki jo je vodil, pridobila vsa dovoljenja za začetek gradnje.

"Lahko bomo porabili 109 milijonov evrov, ki smo jih že pridobili," je med drugim še povedal Cerar in izpostavil prednosti drugega tira za logistično panogo in celotno slovensko gospodarstvo. "Luka Koper bo mnogo bolj konkurenčna v severnem Jadranu, prišle bodo tudi zaposlitve," je naštel.

Do projekta je bil kritičen prvak SNS Zmago Jelinčič Plemeniti, ki je ocenil, da bi moral zakon o drugem tiru potrditi DZ v novi sestavi, "če hočemo zadevo peljati naprej". Prepričan je tudi, da bi v drugih državah za enako ceno (investicijska vrednost projekta je ocenjena na nekaj manj kot milijardo evrov) zgradili vsaj šestkrat večjo povezavo kot 27 kilometrov železnice.

Deli novico:

Cerar |  19 .07. 2018 ob  19: 48
Kraja stoletja je omogocena .
Hvala NE |  19 .07. 2018 ob  19: 19
Če bodo Magjari dali kredit, jim ga bomo vrnili z visokimi obrestmi. Resnično me zanima, za koji k.... jim moramo še kaj dat? Razen tega pa nikogar ne zanima, kaj o tem misli plemeniti lažnivec.
muffa |  19 .07. 2018 ob  17: 11
izvlečni tir se je že podražil !!!!!
Kaj |  19 .07. 2018 ob  17: 07
-1
Je wili še aktiven ja ja alora priden vč ksno
WILLY |  19 .07. 2018 ob  16: 19
USTAVIMO PREDEN NAS POKRADEJO !!!