Vodenje Gasilske brigade Koper s 1. junijem prevzema dosedanji pomočnik direktorja Denis Glavina. Koprska enota je po njegovi oceni kadrovsko in tehnično v dobro kondiciji, na nekaterih področjih pa je še nekaj manevrskega prostora. Glede požarne varnosti ob železniški progi Divača - Koper pa je izpostavil pomen preventive.
DENIS GLAVINA: Od gasilca do vodje izmene, poveljnika do direktorja
Koper
Glavina dela v gasilski brigadi vse od leta 1991 in je "dal skozi vse stopničke", od gasilca do vodje izmene, poveljnika do direktorja - poveljnika. Med drugim je bil tri leta v računovodstvu, zato pozna tudi finančno plat, je pojasnil za STA.
Danes je koprska enota poklicnih gasilcev po njegovi oceni v zelo dobri kondiciji, kar je zanj tudi velik izziv. "Sprejemam enoto, ki je že zelo močna, tako da tukaj se bo treba truditi za še kakšen napredek," je dodal.
Manevrski prostor sam vidi še pri usposabljanju, saj se soočajo z vedno novimi zahtevami in nevarnostmi, kot je npr. potencialna grožnja z bioterorizmom, ter na področju informatike, ki se hitro razvija.
Sicer pa bo glavna skrb namenjena kadrovskemu in tehničnemu dopolnjevanju brigade v skladu s programom. Trenutno koprska brigada šteje 65 operativcev. "Mislim, da je to število, ki zadovoljuje potrebam, ki so zdaj na terenu," je ocenil Glavina.
Pogoji za delo v stavbi gasilske brigade so zelo dobri, starajoča se službena vozila pa tekoče menjujejo skladno z amortizacijskim načrtom. Med večjimi naložbami v prihodnosti bo nabava avtolestve, vredne okoli 700.000 evrov, ki je načrtovana za leto 2019 oz. 2020.
Glavina je obenem opozoril še na problematiko železniške proge, ki mimo Kraškega roba vodi do Kopra. Ta za gasilsko brigado predstavlja veliko težavo. "Vsako leto imamo prav na tem območju največ požarov in tudi največje požare," je pojasnil ter izpostavil pomen preventive.
Najboljša rešitev pri tem je postavitev požarnega zidu na odsekih, kjer je situacija kritična, čeprav tudi Glavina priznava, da ne gre za stoodstotno rešitev, je pa precej zadovoljiv ukrep. Drugi ukrepi, kot sta košnja in odstranjevanje vegetacije ob progi, morajo biti namreč redni, hkrati pa je njihovo izvedbo težko spremljati.