DARS OD IZOLE IN KOPRA ZAHTEVA ELABORAT: "Morda bodo zahtevali še kakšno dopolnitev. Ustregli jim bomo"

Istra

Brez vinjet bi se skozi predor Markovec lahko zapeljali že spomladi, če bo šlo po načrtih, kot so si jih zamislili v občinah Koper in Izola ter na ministrstvu za infrastrukturo. Koprska in izolska občina sta konec lanskega leta Darsu oddali vlogo za dovoljenje obvoza skozi Markovec, ker bodo za avtomobilski promet v zelo kratkem času zaprli obalno cesto med Žusterno in Rudo. Dars zdaj zahteva dopolnitev vloge za izdajo dovoljenja.

Kot je za Delo povedal izolski župan Igor Kolenc, Dars zahteva elaborat začasne prometne ureditve z obalne ceste skozi predor. Gre za elaborat, ki sta ga koprska in izolska občina že pripravljali, zato menijo, da bi ga Darsu lahko posredovali v roku dveh tednov. Občini predvidevata, da niti s tem na Darsu ne bodo povsem zadovoljni in bodo morda zahtevali še kakšno dodatno dopolnitev. Kot je še dejal Kolenc, jim bodo ustregli. Potem pa ne vidijo več razloga, da ne bi dovolili obvoza na način, kot ga predvideva nova uredba o cestnini.

Vloge za evropska sredstva so v pripravi

Glede na novo uredbo, ki jo je vlada sprejela v začetku decembra 2016, je mogoče promet preusmeriti z vzporedne ceste na cestninsko cesto, kjer za preusmerjeni promet ni potrebno plačati cestnine v primeru, da druga necestninska cesta ne more sprejeti dodatnega prometa. Razlogi za to so lahko slabša prometna varnost, slabša pretočnost prometa, poslabšanje bivalnih razmer za okoliško prebivalstvo. Za takšno preusmeritev je potrebno soglasje Darsa, ki je občinama Koper in Izola odgovoril tik pred koncem lanskega leta.

Približno štiri kilometre dolga stara obalna cesta poteka na območju obeh občin, zato sta tudi obe zaprosili za soglasje. Po besedah Kolenca, takoj po uvedbi zapore ne bodo mogli urediti ničesar konkretnega, so pa že začeli pripravljati vloge za pridobitev evropskih sredstev. Z njimi nameravajo urediti rekretivno pot ob morju za pešce, kolesarje, rolkarje. Brez prometa bo postala obala miren kraj za kopanje.

Dars pričakuje odgovor v tridesetih dneh

Kot razlagajo na Darsu, od občin zahtevajo tudi, da jim sporočijo rok trajanja takšne preusmeritve prometa in kdaj predvidoma naj bi uresničili veljavni državni razvojni načrt ter občinski prostorski načrt. Občini morata dopolniti vlogo v tridesetih dneh. Če bo dopolnitev zadostila zahtevam, bo predor Markovec izvzet iz vinjetnega sistema.

Obema obalnima občinama je jasno, da so na Darsu strogi, ker tovrstnih izjem ne želijo delati vsevprek na drugih cestnih odsekih po državi. A prebivalci obalnih krajev zahtevajo izvzetje iz vinjetnega sistema odseka ceste vse do meje z Italijo, saj se tranzitni promet zaradi vinjet poleti prepogosto preusmerja na lokalne ceste.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
koper, kdo bo tebe ljubil |  05 .01. 2017 ob  10: 44
za začetek bi bili dovolj tuši, urejeni vhodi v vodo, kakšen wc in nekaj trave namesto asfalta.
še danes čakamo na plažo "kot v Dubrovniku". aja, verjetno bi bilo s tem manj gostov v lokalih na mestnem kopališču.
lino |  04 .01. 2017 ob  21: 34
dragi moji. Obalna cesta še dolgo nebo zaprta. Zakaj? Zato ker so na Darsu pametni in so občini naložili pripravo elaborata, saj vedo, da ravno tega, ne znajo napisat. Samo se spomnite elaboratov, ki sta jih plačali MOK in Marjetica! Bravo Gašperšič, župana MOK si zopet obrnil, najprej si mu uturil državno cesto, ampak ta z elaboratom, ta ti je pa zadetek v polno!
elaborat |  04 .01. 2017 ob  13: 10
elaborat bom pripravio moj inštitut Mednarodni inštitut za bližnjevzhodne in balkanske študije. zijad bečirovič
Mujo |  04 .01. 2017 ob  12: 35
-2
Ajde brati dajmo narediti ELABORAT ove VLADE.
MOK |  04 .01. 2017 ob  11: 44
Bo pripravila elaborat.. za ene 2 miljončka, da se pajdaš kurchi benjolom, pa ga v dežju v pralnico vozi
LOPOVICH |  04 .01. 2017 ob  10: 58
Glasvno da se ropota okoli žusterne na stroške MOK-a... kdo le ima korist od tega?
Nabla |  04 .01. 2017 ob  10: 16
10
Kje bodo našli denar za ureditev obalnega pasu? Moraš bit res naiven, da jim verjameš.
predor |  04 .01. 2017 ob  09: 36
10
še preden so začeli gradili predor markovec bi morali obalni župani "ropotat" in zahtevat brezvinjetni, ne pa zdaj ko je vse narejeno in so seveda vse drugi krivi. in ve se zakaj: tako kot je napisal jurij. treba pa je vedet, da so tam privat parcele že sedaj, celo hiše ob cesti, mulet je naseljen že xxx let in zdaj bi onadva zapirala cesto....bodo pa tam imeli lokale "naši"
Resnica my ass... |  04 .01. 2017 ob  08: 56
12
g. Resnica...dej mi ti povej kako kur*** si prišel do zaključka da se v Ljubljani vozi po obvoznici brez vinjete? Ravno tako se lahko vozi po Avstriji brez vinjete - če te dobijo plačaš pa v LJ precej več kot v Avstriji. Res si ena ovca...neke bedarije pišeš brez da bi se vsaj enkrat peljal po sloveniji... ma sej verjetno nimaš ne vozniške ne avta...ma vseeno ropotaš...vse lepo in prav podpiram odprt predor brez vinjete, samo z pogojem da se obalo resno uredi v urejena kopališča...g. Resnica ti si pa idiot!
Istrijan |  04 .01. 2017 ob  08: 47
Vsa ta zgodba s to cesto je zelo enostavna.
Vinjete na cesti od Bivija do Izole so politična mahinacija, da morajo italijanski vozniki za svoje izlete v Istro (predvsem Hrvaško) plačevati vstopnino.
Zato smo vsi mi, ki tukaj živimo kolateralna škoda.
Edini, ki bi morali plačevati neko vstopnino so žabarji, ko prečkajo mejo na Črnem Kalu.

Resnica |  04 .01. 2017 ob  08: 46
-8
Seveda elaborat...samo napišite oziroma jim predstavite kako se Ljubljančani vozijo brez vinjet po obvoznicah Ljubljane..več kot 20 km cest- avtocest.
jurij |  04 .01. 2017 ob  08: 38
16
ali koprski župan misli, da so vsi občani "njegove2 občine ovce? Ali misli da ljudje niso dojeli, da mu gre samo za "privatizacijo " obalnega območja kjer bo dobro služil?
1