CERAR SPOROČIL BRUSLJU: "Drugi tir bo zgrajen!"

Slovenija

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc obžaluje dogajanje v Luki Koper. Kot je dejala ob robu konference srednje in jugovzhodne Evrope o varnosti v cestnem prometu, verjame, da bo razum prevladal, da se bodo vsi deležniki na konstruktiven način povezali in delali v smeri izgradnje drugega tira, ki je pomemben tako za Slovenijo kot širši prostor. Luka Koper potrebuje predvsem podporo države pri svojem normalnem razvoju, a hkrati vlada še do danes ni potrdila programa razvoja pristanišča, je na klubskem večeru Propeler kluba pristanišča Koper izpostavil prvi mož Luke Dragomir Matić. Drugi tir pa bo po modelu javno-zasebnega partnerstva stal 3,5 milijarde evrov in ga kot takega ne potrebujejo.

Bulčeva je glede dogajanja v Luki Koper dejala, da je zanjo kot komisarko relevantna predvsem izjava predsednika vlade Mira Cerarja, ki je v Bruselj sporočil, da bo drugi tir zgrajen.

Pri tem je komentirala neuspešno kandidaturo omenjenega projekta za evropska sredstva. Kot je poudarila, projekt drugi tir res ni bil uspešen, a tudi ni bil zavrnjen. "Imel je neke pomanjkljivosti, predvsem niso bile navedene natančne finančne konstrukcije in ni bila dovolj jasno izražena dodana vrednost, ki jo bo ta trasa prinesla tako za cel koridor kot za Slovenijo," je pojasnila.

Ti dve pripombi sicer po njenih besedah ne bi smeli biti prevelik izziv, v primeru, da je vlada zainteresirana za izvedbo projekta. Ocenila je, da bi bil lahko naslednji sklic za tovrstne projekte leta 2018, ko bodo porabljeni vsi ostanki iz državnih ovojnic kohezijskih držav in bo denar, ki bo ostal, na voljo za splošne projekte.

"Na ta klic se bodo lahko javili različni projekti, seveda pa bodo imeli preferenčno pozicijo tisti, ki so tudi na naših prioritetnih listah," je dejala in pri tem naštela železnice, čezmejna sodelovanja in vse, kar bo vezano na digitalizacijo in inovativne rešitve.

Na način, kot je projekt zastavljen, Luka drugega tira ne potrebuje, je bil na večeru, namenjenemu srečanju s poslovnimi partnerji in ki je bil odprt tudi za medije, jasen predsednik uprave Matić. "Z matematiko javno-zasebnega partnerstva, ki so jo zastavili gospodje, bo ta tir stal približno tri milijarde in pol evrov. Za ta denar ga ne potrebujemo, ne potrebujemo ga niti za milijardo in 400 milijonov evrov," je dodal.

Sicer pa je Matić priznal, da drugega tira po sedanji dinamiki ne bomo videli vsaj do leta 2030. Medtem sami v Luki "že pripravljamo ukrepe in že funkcioniramo po drugem scenariju, to pomeni zgodbi brez drugega tira".

Zato pa Luka - samo v lanskem letu je v državni proračun prispevala 30 milijonov evrov - po drugi strani potrebuje podporo na ostalih področjih, kot so dodatni vhodi in površine ter razširitev koncesijskega območja, za kar pa so potrebna soglasja in dovoljenja države oziroma njenih organov, je nadaljeval Matić.

Program razvoja pristanišča za leto 2016 bi moral biti potrjen že decembra ali januarja, a vlada tega do danes še ni storila, je bil kritičen Matić. Do pred enim tednom pa denimo niso mogli izvajati niti programa vzdrževanja javne pristaniške infrastrukture.

Kot enega od razlogov za očitke SDH o nekooperativnosti je Matić navedel nasprotovanje Luke odpiranju koncesijske pogodbe za tretji pomol. Pritiskom, da je koncesijsko pogodbo treba odpreti, je tako sledilo nagajanje oziroma stanje, ko se nobena aktivnost, vezana na zaledje tretjega pomola, kjer so površine, ki bi jim omogočile rast oziroma optimizacijo poslovanja, ne premakne z mrtve točke.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Pod tabo |  25 .06. 2016 ob  11: 54
gnida pravniška korumpirana elitistična prav gotovo ne. Če pa že bo, nas pa bo stalo 5x toliko recimo kot pod normalno vlado. Najbolj odvratna vlada vseh časov, še Kalimero vam ne seže do kolen.
Primorec |  24 .06. 2016 ob  10: 38
Cmerarja in kompanijo ogradit v Ljubljani z bodečo žico, da ne morejo ven, le tako lahko preprečimo nadaljnje ropanje državnega premoženja. Saj je bila Ljubljana že v bodeči žici, ne zastonj. Trenutna vladajoča banda ima bodeče žice v skladiščih na tone, saj so jo uvažali preko Luke Koper- koliko milijonov so zapravili za bodečo žico - okoristila pa so se njihova privat podjetja............a to javnost še ne ve