Premierja Mira Cerarja je sprejetje deklaracije koprskega občinskega sveta, v kateri ta nasprotuje zakonu o drugem tiru in podpira zahtevo za razpis referenduma, presenetila. Premier meni, da so pripravili "optimalen" načrt za gradnjo drugega tira, ki je pomemben za Luko Koper, lokalno okolje in celotno državo, zato nasprotovanja ne razume. Medtem pa ima Sebastjan Jeretič v svoji kolumni na portalu eKoper napisane prav vse odgovore na nejasnosti, ki pestijo predsednika vlade: "Glavni problem je pomanjkanje komuniciranja, ki je bistvo pametne politike. Ta vlada pa ne posluša nič in nikogar."
CERAR NOČE RAZUMETI: Njegov "optimalen" načrt za drugi tir ne pije vode
Koper
Cerar je zelo presenetilo dejstvo, da je župan Boris Popovič, ko je prišel k njemu na sestanek, "na katerem sem mislil, da se bova lahko odprto pogovarjala o vseh zadevah, sklical sejo občinskega sveta in z nekaterimi strankami - pri tem ni sodelovala SMC - sprejel neko deklaracijo proti drugemu tiru".
"Res verjamem, da gre tu za velik nesporazum," je poudaril Cerar in prebivalcem Kopra sporočil, da je vlada pripravila "optimalen načrt za izgradnjo drugega tira, ki je projekt za Slovenijo, za to, da postanemo in ostanemo geostrateško pomembna država, da smo na transportnem zemljevidu Evrope in sveta, kar je še posebej v interesu Luke Koper in vseh, ki živijo v lokalnem okolju, saj to prinaša nove zaposlitve, višje dohodke, same ugodnosti za ta del našega Primorja in Slovenijo kot celoto".
Zato ne more razumeti, da je pred pogovorom z županom prišlo do te deklaracije, ki je onemogočila, da bi se lahko o projektu pogovarjala na "sodelovalen" način, je dejal Cerar. Sestanek je sicer označil kot konstruktiven, županu je povedal, da zaupa svoji ekipi in da bo preveril navedbe, ki jih je župan izrazil prek medijev in na seji občinskega sveta. Premier je poudaril, da so projekt zastavili transparentno, da ga je potrdil DZ ter da ga redno usklajujejo z vsemi deležniki.
Jasne odgovore na sprenevedanje Cerarja pa v svoji kolumni ponuja urednik portala eKoper Sebastjan Jeretič. V njej je zapisal: "Najprej naj bo jasno naslednje, prav v Kopru smo najbolj zainteresirani za ta projekt, saj bomo prav mi imeli od tega največ. In prav dejstvo, da je koprski občinski svet soglasno podprl referendum proti konkretnemu zakonu o izgradnji in upravljanju drugega tira, je jasen signal, da je s tem zakonom nekaj narobe." In dodaja:
"Tudi dejstvo, da se v koaliciji proti nespametnemu pristopu te vlade k temu projektu znašla tako široka paleta političnih strank, vse od Združene levice do SDS, je močno sporočilo. Da sploh ne omenjam kritičnosti Luke Koper, zaradi katere se ta projekt sploh dela."
Ob tem Jeretič pojasni tudi glavni problem vlade Mira Cerarja: "To ni pomanjkanje izkušenj, ker je to jasno. Ljudje so hoteli nove obraze in ti so seveda neizkušeni. Glavni problem je njihova arogantnost, njihovo vzvišeno poskakovanje po oblakih in prepričanje, da so navkljub pomanjkanju izkušenj edini pametni in da samo oni vedo kako in kaj. Glavni problem je pomanjkanje komuniciranja, ki je bistvo pametne politike. Ta vlada pa vse od prometnega ministra do zdravstvene ministrice ne posluša nič in nikogar."
Ko je Popovič premierju dejal, da bo po njegovem mnenju projekt stal 3,5 milijarde evrov, je Cerar močno podvomil, da ima Popovič "točne podatke ali da jih želi pravilno interpretirati". Po izračunih vlade bi projekt lahko stal največ 938 milijonov evrov, ob nižjih ponudbah tudi manj, je dejal premier.
Tudi na te besede Cerarja ima Jeretič odgovor: "Župan Boris Popovič je javnosti že večkrat predstavil dejstva o realnih stroških izgradnje in izračune na podlagi zakona, ki ga moramo na referendumu zavrniti. Te ocene niso kar tako prek palca, kot namiguje premier Miro Cerar, ki vztraja pri temu, kar so mu servirali njegovi sodelavci. Te ocene so realne na podlagi konkretnih ocen stroškov po popisu del. Ocene so izračunala konkretna podjetja, pa ne le kitajska, temveč tudi podjetja iz regije, ki v Sloveniji že izvajajo dela na avtocestnem programu in bodo svojo ponudbo oddala tudi na razpisu, ko bo do njega končno prišlo. To so dejanske ponudbe gradbenih podjetij, medtem ko premier operira s salonskimi revizijami in študijami, ki so projekt napihnile do neverjetnih višin."
Popovič je v ponedeljek po sestanku ocenil, da je Cerar glede podrobnosti projekta pomanjkljivo informiran. Napovedal je, da bodo nadaljevali z aktivnostmi v podporo referendumu, da pa upa, da si bo Cerar v tem času premislil in naredil vse, da se "ta za našo državo škodljiv zakon prekine in da se gre čim prej na razpis". Na razpisu bi bilo po Popovičevih ocenah jasno razvidno, kakšna bo cena projekta, na njem pa ima država tudi vedno možnost zavrniti določeno ponudbo.
Župan med drugim meni, da bi moralo drugi tir graditi državno podjetje, kot so Slovenske železnice. Dodatnih 200 milijonov evrov stroškov za državo po Popovičevih besedah ne bi smelo predstavljati težave, saj da bi se vložek med drugim povrnil prek Luke Koper.
In kaj da Miro Cerer tega ne ve Dvomim, da s tem ni seznanje. Tako, da ...
Jeretič, enak problem ima tudi župan MOK. Daj še njemu to povej :)
Cerar ti pa ne vem zakaj vztrajas, ta referendum bo zate pokop!!!