BO SPLOŠNA PLOVBA ODŠLA IZ SLOVENIJE? Težava zakon na tonažo

Piran

Nedavna zavrnitev predloga novele zakona o davku na tonažo je slaba za slovensko pomorstvo, saj je posodobitev zakona predpogoj za to, da bo Slovenija zanimiva kot ladjarsko okolje, je za STA ocenil Borut Grgič iz Splošne plovbe. Ob tem je priznal, da ne ve, kako dolgo bodo še vztrajali v Sloveniji.

Državni zbor je v torek zavrnil predlog zakonske novele, s katero je vlada želela podaljšati shemo državne pomoči na področju mednarodnega pomorskega prometa in ohraniti pogoje reinvestiranja ladjarjev.

Že zakon iz leta 2007 je uvedel alternativno obliko določanja davčne osnove za plačilo davka od dohodkov pravnih oseb za posebno skupino zavezancev, in sicer pravne osebe, ki poslujejo z ladjami v mednarodni plovbi. Te so dobile možnost, da lahko izberejo, ali obračunati in plačati davek pavšalno glede na neto tonažo ladje in število dni poslovanja te ladje, to pa potem pomnožijo s splošno stopnjo davka od dohodkov pravnih oseb oz. na način, kot je to običajno za preostale družbe.

Obstoječi zakon določa tudi, da se dohodki od prodaje ladij, ki so vključeni v sistem davka na tonažo, v roku petih let od prodaje porabijo za nakup ene ali več ladij oz. ladjarske družbe ali deleža ladjarske družbe.

Davek, določen na podlagi tonaže ladij, se šteje za državno pomoč. Da je ta lahko dovoljena, morajo biti rešitve v skladu s smernicami EU o državnih pomočeh za pomorski promet. Shema je bila prvič priglašena in nato tudi odobrena za obdobje od 1. januarja 2008 in v letošnjem letu tudi poteče.

Lahko bi bilo konec slovenske ladjarske zgodbe

Član nadzornega sveta Splošne plovbe Grgič je za STA ocenil, da je zavrnitev predloga zakona slaba za slovensko pomorstvo. Posodobljen zakon o davku na tonažo je po njegovem namreč predpogoj, da bo Slovenija sploh zanimiva kot ladjarsko okolje. "Brez konkurenčnega zakona ladjarjev v Sloveniji ne bo, in mi se borimo za preživetje," je dodal.

Grgič je potrdil, da nameravajo sprožiti tudi ustrezne sodne postopke, vse tja do ustavnega sodišča.

Ob tem je Grgič priznal, da ne ve, "koliko kondicije Splošna plovba še ima in kako dolgo bomo v Sloveniji še vztrajali. Posluha ni, in na neki točki bo treba potegniti črto ter si priznati, da tukaj vztrajati nima smisla, in oditi drugam. S tem pa se bo tudi končala slovenska ladjarska zgodba".

Deli novico:

Mirko |  06 .04. 2018 ob  10: 02
Splošna plovba se je še leta 2007 pohvalila da ima 30.mio čistega dobička. Leto kasneje kakšen milijonček manj. Sledili so megalomanski nakupi starejših ladij po dvojni ceni novih od lastnika in to v sami špici visokih voznin. Da se takšne prakse ladjarji ne poslužujejo je povedal g. Grgič za časopis delo. V pomorstvu je znano, da se v času visokih voznin pričakuje padec, toda uprava in NS plovbe sta v onem času menila drugače od večina svetovnih ladjarjev.
Slovenskem pomorstvu neprijazno okolje, je bolj v upravi družbe in mnogo manj v zakonu. Na 30.mio čistega dobička je po zakonu o davku Plovba plačala okoli 120.000€ pavšalnega davka. Odmerjen davek je precej blizu sistemu, kot v davčnih oazah. Milo povedano so podjetje zafurali in odvzeli delo mnogim slovenskim pomorščakom...
Kopernik |  25 .03. 2018 ob  10: 21
/(/
Kaj pa  |  25 .03. 2018 ob  07: 25
Genshipping corp. Ltd....čigav je?
Levica |  24 .03. 2018 ob  22: 47
Zakon ni bil potrjen in Splošna plovba se bo poslovila iz Slovenije. Za to se lahko zahvalimo Levici, ki je zrušila zakon. Tako oni skrbijo za delovna mesta in pomorstvo. Na FB se pa hvalijo, kako so državi prihranili 6,4 mio €.

Levica prav ustvarja brezposelnost in reveže. Bravo ... da vas ni SRAM!!!
Re:Jure |  24 .03. 2018 ob  20: 54
Drzavna podjetja kot je se nedolgo nazaj bila S.P. so kadrovala in kadrujejo po navodilih iz ozadja. Kravatarji so eksekutorji dejanj s katerimi kanalizirajo kapital iz podjetij na druga podjetja.. najvec skozi drage nabave, namerno napacne investicije, ... Znanje je v napoto, sposobne treba unicit.. Mislim da bo zato tudi njim bo kapital pocasi izpuhtel, saj ne bodo kvalitetno obvladali situacije. samo vprasanje casa
Jure |  24 .03. 2018 ob  20: 27
Pri tem se lahko vprasamo kako ohraniti podjetja v Sloveniji. Kaj je kljucno da se slovenska podjetja razvijajo, rastejo, imajo svohe blagovne znamke uveljavljene po svetu. V svetu hitrih sprememb je se disti bolh pomemvno da pravi ljudje ps trdim delom, izobrazbo in dolgoletnimi kvalitetnimi izkusnjami ter sposobnostjo pridejo na prava delovna mesta. S.P. je se eno podjetje ki ni poslovalo optimalno in kjer se je z negativnonkadrovsko selekcijo, posledicno neoptimalni poslovanjem na dolgi rok zgodilo to da je kapital izpuhtel.. Skoda, posledice bodo nedvomno sirse - pomorska sola, izpad poslov dobaviteljem, itd.. posledicno beg mozganov in najsposobnejsih kadrov v tujino.. zal.. naj razmislijo tisti ki lahko na to vplivajo
Aha |  24 .03. 2018 ob  19: 30
Insplošna plovba je slovenska a reeeeessss kaj niso nemci ze ene deset let...ajajajaj
Vladoiu |  24 .03. 2018 ob  12: 44
Kako zdaj? Komaj smo s prevaro dobili arbitražo in postali pomorska sila... Zdaj pa to...
Pajo |  24 .03. 2018 ob  11: 01
glede na to da so pred dnevi sprejeli v parlamentu da se jim oprosti davek 6,4 miljona evrov bi lahko ostali !
pinkoponko |  24 .03. 2018 ob  10: 58
Če ne mislijo upoštevati zakonov in plačevati davkov kot ostali kar naj grejo. Zamislijo pa se naj tisti ki so zrihtali da ni več slovenska...