Nedavna zavrnitev predloga novele zakona o davku na tonažo je slaba za slovensko pomorstvo, saj je posodobitev zakona predpogoj za to, da bo Slovenija zanimiva kot ladjarsko okolje, je za STA ocenil Borut Grgič iz Splošne plovbe. Ob tem je priznal, da ne ve, kako dolgo bodo še vztrajali v Sloveniji.
BO SPLOŠNA PLOVBA ODŠLA IZ SLOVENIJE? Težava zakon na tonažo
Piran
Državni zbor je v torek zavrnil predlog zakonske novele, s katero je vlada želela podaljšati shemo državne pomoči na področju mednarodnega pomorskega prometa in ohraniti pogoje reinvestiranja ladjarjev.
Že zakon iz leta 2007 je uvedel alternativno obliko določanja davčne osnove za plačilo davka od dohodkov pravnih oseb za posebno skupino zavezancev, in sicer pravne osebe, ki poslujejo z ladjami v mednarodni plovbi. Te so dobile možnost, da lahko izberejo, ali obračunati in plačati davek pavšalno glede na neto tonažo ladje in število dni poslovanja te ladje, to pa potem pomnožijo s splošno stopnjo davka od dohodkov pravnih oseb oz. na način, kot je to običajno za preostale družbe.
Obstoječi zakon določa tudi, da se dohodki od prodaje ladij, ki so vključeni v sistem davka na tonažo, v roku petih let od prodaje porabijo za nakup ene ali več ladij oz. ladjarske družbe ali deleža ladjarske družbe.
Davek, določen na podlagi tonaže ladij, se šteje za državno pomoč. Da je ta lahko dovoljena, morajo biti rešitve v skladu s smernicami EU o državnih pomočeh za pomorski promet. Shema je bila prvič priglašena in nato tudi odobrena za obdobje od 1. januarja 2008 in v letošnjem letu tudi poteče.
Lahko bi bilo konec slovenske ladjarske zgodbe
Član nadzornega sveta Splošne plovbe Grgič je za STA ocenil, da je zavrnitev predloga zakona slaba za slovensko pomorstvo. Posodobljen zakon o davku na tonažo je po njegovem namreč predpogoj, da bo Slovenija sploh zanimiva kot ladjarsko okolje. "Brez konkurenčnega zakona ladjarjev v Sloveniji ne bo, in mi se borimo za preživetje," je dodal.
Ob tem je Grgič priznal, da ne ve, "koliko kondicije Splošna plovba še ima in kako dolgo bomo v Sloveniji še vztrajali. Posluha ni, in na neki točki bo treba potegniti črto ter si priznati, da tukaj vztrajati nima smisla, in oditi drugam. S tem pa se bo tudi končala slovenska ladjarska zgodba".
Levica prav ustvarja brezposelnost in reveže. Bravo ... da vas ni SRAM!!!
Slovenskem pomorstvu neprijazno okolje, je bolj v upravi družbe in mnogo manj v zakonu. Na 30.mio čistega dobička je po zakonu o davku Plovba plačala okoli 120.000€ pavšalnega davka. Odmerjen davek je precej blizu sistemu, kot v davčnih oazah. Milo povedano so podjetje zafurali in odvzeli delo mnogim slovenskim pomorščakom...