Renault twizy. Štirikolesnik z odprto kabino predstavlja bolj varno alternativo za mlade, ki si želijo biti mobilni po mestu, starši pa za njih želijo čim večjo varnost. Ponuja dve sedeža in dve zmolgjivostni različici, z enim polnjenjem pa zmore 100 km.
Ali je avto? Ali je skuter? Ne, to je Twizy
Avtomoto
Zagotovo so se številni starši ob odraščanju svojega naraščaja in prehodu v puberteto že srečali z neskončnim nerganjem, da bi jim kolo nadomestili s kakšnim skuterjem ali nečim podobnim. Večina staršev ob tem reagira z veliko mero zaskrbljenosti, češ pa je to sploh varno, kaj če ga(jo) zbije kakšen avto…
No, pri Renaultu imajo zelo ekološko rešitev za vse tovrstne tegobe, saj ponujajo štirikolesno vozilo – Twizy, ki je zelo samosvojega izgleda, ima volanski obroč in vse ostalo kot pri osebnih vozilih in kar je najpomembnejše potniško kabino in varnostno blazino. S tem je varnost ob vožnji v prometu občutno boljša kot v primeru skuterjev, voznik pa tudi ne potrebuje čelade, obenem pa ima zaradi odprtih stranic še vedno dovolj vetra v laseh.
Omogoča ša tudi številne možnosti personalizacije v obliki zanimivi športnih nalepk na celotni karoseriji vozila, za katere so tako kot za razvoj vozila poskrbeli pri Renaultovi športni diviziji – Renault Sports.
V kabini je tako podobno vetrovno kot v kakšnem majhnem kabrioletu, posebnost pa predstavlja tudi sedežna zasnova, kjer sta dva izredno tanka sedeža nameščena eden za drugim. Tako lahko vaš mladenič-ka s seboj na pot tako kot pri skuterju vzame tudi najboljšega-o prijatelja-ico, obstajata pa tudi dve zmogljivostni različici, kjer osnovna zmore hitrosti do 45 km/h, zmogljivejša pa 80 km/h.
Vožnja tudi brez izpita za avto
Twizzy 45 tako omogoča vožnjo brez izpita za avto (B kategorijo), saj ima moč omejeno na 4 kW (5 KM), v močnejši izvedbi pa zmore elektromotor, ki je plod slovenskega razvoja in izdelave 13 kW (17 KM). Z enim polnjenjem lahko prevozi od 50 do 100 kilometrov, odvisno od vremenskih razmer in načina vožnje.
Obstaja pa tudi različica cargo, kjer je prostor za voznikovim sedežem predelan v tovorni prostor in je kot nalašč za kakšne dostavne službe in podobno.
Cene se pričnejo pri sedem tsoč evrih, kolikor stane twizy 45, za zmogljivejšo različico je treba k temu dodati še 800 evrov. Poleg tega pa mora lastnik potem še vsak mesec k temu dodati še 50 evrov za namen baterije, kjer vam tako kot pri ZOE za njeno delovanje in po potrebi zamenjavo potem skrbijo Renaultovi serviserji.
Twizy s tem predstavlja zanimivo alternativo podobnim štirikolesnim vozilcem s kabino, v primerjavi s katerimi je sicer cenovno primerljiv (ali celo malo cenejši), je pa treba k temu dodati še ceno za najem baterij. Pomanjkljivosti pa so ravno v odprtih stranicah, saj je s tem vožnja v veliki meri pogojena z vremenskimi razmerami, tako da twizy ni celoletno uporabno vozilo, težave pa znajo nastati že ob malo konkretnejšem nalivu, zato je obvezna oprema v twizyu vodoodporna jakna.