GAŠPAR MIŠIČ: “Ogledalo Komunale Koper kot javnega servisa se kaže v zadovoljstvu občanov”

Včeraj se je sestal nadzorni svet Komunale Koper in sprejel poslovni načrt podjetja za leto 2015. Ob sprejemu dokumenta smo se o trenutnem stanju in prihodnosti podjetja pogovarjali z direktorjem Gašparjem Gašparjem Mišičem.

Včeraj se je sestal nadzorni svet Komunale Koper in med drugim sprejel poslovni načrt za leto 2015. Katere so glavne točke načrta, ki jih velja izpostaviti? 

Zadovoljen sem, da je včeraj nadzorni svet sprejel poslovni načrt za leto 2015, ki smo ga pripravili skupaj s sodelavci Komunale Koper. Poslovni načrt je postavljen ambiciozno, vendar realno in od vseh nas zahteva veliko dela, saj si kot direktor želim, da smo javni servis za občane Mestne občine Koper in Občine Ankaran in da zagotovimo čisto, varno in urejeno mesto. Vse aktivnosti, ki jih bomo izvajali letos, imajo podlago v uspešno zaključenem letu 2014, ko smo po več letih zaporednih izgub prvič poslovali z dobičkom, ob tem, da nam je uspelo skoraj prepoloviti izgubo, ki se je nabrala v preteklih letih.

Številne občanke in občani nam dnevno izkazujejo zadovoljstvo nad našimi storitvami z različnimi osebnimi pohvalami ali s številnimi sporočili. Zadovoljstvo pa smo tudi merili z anketo o zadovoljstvu uporabnikov, ki so storitve in ugled Komunale Koper ocenili z zelo visokimi ocenami. Anketa je bila izvedena na vzorcu več kot 500 občanov Mestne občine Koper in Občine Ankaran in odlični rezultati nas motivirajo za to, da bomo storitve v prihodnosti izvajali še bolj dosledno in kakovostno. Na podlagi izvedene ankete smo s strani občanov prejeli kar nekaj koristnih pobud in predlogov, ki smo jih že in jih še bomo upoštevali pri izboljšanju izvajanja javnega servisa. Uporabniki naših storitev so dejansko detektor stanja na terenu, zato smo se tudi odločili za izvedbo ankete, s katero smo želeli pridobiti čim več informacij o tem, kaj občani ali drugi uporabniki naših storitev pričakujejo

Generalno povedano, želimo biti dosledni pri izvajanju storitev. Da bi to dosegli ter zadovoljili ali celo presegli pričakovanja naših uporabnikov, delamo na optimizaciji delovnih in poslovnih procesov, na izboljšanju komunikacije in usklajenosti med krajevnimi skupnostmi, šolami ter drugimi javnimi ustanovami ali zavodi, da ne bi prihajalo do zapletov pri izvajanju javnega servisa. Vendar je to samo ena od novosti, ki smo jo v Komunali Koper uvedli od mojega prihoda. Nismo se usmerili samo k povečanju kakovosti storitev, ampak tudi k izboljšanju odnosov znotraj podjetja. Velik poudarek smo dali na zaščito in varovanje zdravja na delovnem mestu. Osredotočamo se na izboljšanje komunikacije in odnosov med sodelavkami in sodelavci ter na različne športne, družabne ali izobraževalne programe, s katerimi želimo motivirati vse sodelavke in sodelavce Komunale Koper. Veliko vlagamo v izboljšanje delovnega vzdušja in delovnih pogojev, saj si želimo, da vsi z veseljem pridejo v službo, delo z veseljem opravijo in odidejo domov zadovoljni. 

Občanom ponujamo dodatne možnosti za pravilno ločevanje odpadkov. Konec lanskega leta smo na primer začeli z brezplačno delitvijo biološko razgradljivih vrečk in zabojnikov za ločeno zbiranje kuhinjskih odpadkov na izvoru, torej v gospodinjstvih. Preuredil smo obstoječe in dodali številne nove ekološke otoke na celotnem območju obeh občin. Pravkar začenjamo z uvedbo programa osveščanja naših najmlajših občanov Reciklandija, ki ga bomo izvajali v praktično vseh osnovnih šolah. Več sto koprskih osnovnošolcev bomo dodatno osveščali o načinu in pomenu pravilnega ločevanja odpadkov, ponovne uporabe materialov ter pozitivnem odnosu do skupnega okolja, v katerem živimo. 

Da veliko delate, se dejansko opazi. Kako vam je vse to uspelo v tako kratkem času, odkar vodite Komunalo Koper? 

Kot vodja kolektiva Komunale Koper sem zadovoljen, da nam je v zelo kratkem času uspelo doseči izjemen poslovni rezultat, ki se ne odraža le v zadovoljstvu vseh nas sodelavcev, temveč v širši skupnosti Mestne občine Koper in Občine Ankaran. 

Res je, da za takšne rezultate tudi veliko delamo, zato sem ponosen na svoje sodelavke in sodelavce, s katerimi dosegamo takšne uspehe. Ti so možni zaradi novega pristopa, ki temelji na stalnem spremljanju potreb in izpolnjevanju aktivnosti na terenu, kjer smo kot javno podjetje dejansko interaktivni z občani ali drugimi uporabniki naših storitev, predvsem pa hitro odzivni. Praksa je pokazala, da se javnega servisa ne da izvajati na daljavo. Veliko damo na odzivnost in na aktivni pristop k reševanju odprtih težav. To je terjalo določene prilagoditve s strani zaposlenih, vendar naj poudarim, da je vse, kar počnemo, izvedeno s tehtnim premislekom in zdravo osnovo. Optimizacija delovnih in poslovnih procesov, ki sem jo prej omenil, je narejena na način, da se delovno okolje izboljša in pravice zaposlenih ne krčijo, kvečjemu razširijo. Komunala Koper lahko na tem področju postane kvečjemu zgled dobre prakse. Ravno prejšnji teden smo se kot konzorcijski partner Univerze na Primorskem prijavili na razpis Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije pri sofinanciranju projekta zagotavljanja varstva in zdravja na delovnem mestu. Veliko delamo na tem, da tudi to področje dvignemo na višji nivo.

Menite, da zaradi tega letijo očitki o poslovanju?

Vesel sem, da ste mi postavili to vprašanje in mi dali možnost, da javnosti pojasnim nekaj ključnih stvari. Res se je »na veliko« pisalo o zaposlovanju, vendar si je javnost v Kopru ali Sloveniji glede tega že ustvarila  mnenje, ki bi ga lahko strnili s temi besedami: ni važno, kaj piše, ampak kdo piše. Želim povedati, da obstaja občutek, da točno določeni posamezniki uporabljajo medije kot orodje širjenja predhodno ustvarjenih mnenj. Ampak o tem ne bom polemiziral, nasprotno, priznam vso pravico do mnenja. Rad pa bi, da javnost izve nekaj več. Izjemni poslovni rezultati, ki smo jih v kratkem dosegli, visoko ocenjena kakovost izvajanja naših storitev s strani občanov, odlična delovna klima in povezanost članov kolektiva, urejen, čist in varen kraj; to je tista prava ocena mojega oz. našega skupnega dela. Veste, koliko ljudi sem od mojega prihoda v Komunalo julija lani, do danes, dodatno zaposlil za vse te rezultate? Tri. 

Tri?

Da, tri. Julija lani je bilo v Komunali Koper 220 zaposlenih, danes pa le trije več in sami se lahko s pogledom v našo okolico prepričate o tem, koliko več delamo na terenu. In ne samo tam, uvedli smo tudi nov način dela z našimi poslovnimi partnerji, dobavitelji ali izvajalci, pri katerih smo marsikje krepko znižali stroške njihovih storitev.

Rezultate iz povečane storilnosti zaposlenih in prihrankov pri naših dobaviteljih smo z začetkom leta lahko že povrnili občanom v obliki nekoliko nižje položnice za smetarino. Letos bomo vlagali v posodobitev voznega parka in opreme, s katerimi izvajamo javni servis, kar se bo spet poznalo v izboljšanju kakovosti storitev in v prihodnosti dodatnega znižanja položnice. To so rezultati, ki štejejo in so naše ogledalo: zadovoljstvo občanov, zadovoljstvo delovnega kolektiva, ne nazadnje pa tudi zadovoljstvo naše lastnice, Mestne občine Koper. Naše sodelavke in sodelavce je kvečjemu treba javno pohvaliti, ne pa nanje zaradi škodoželjnosti prilepiti črn madež, saj si tega ne zaslužijo. 

Ne vem, zakaj so zaokrožile določene informacije, ki niti najmanj ne odražajo dejanskega stanja. Ampak pustimo to ob strani. Več kot očitno je, da naše dobro delo in dobri rezultati nekoga motijo. Krožijo popolnoma zmotne informacije o številu zaposlenih, ob tem, da se namerno ali zaradi neznanja zamolči, da je moja dolžnost in odgovornost, da kot direktor v podjetju skrbim za nemoten potek delovnih procesov, da se vsako jutro odpeljejo smeti iz zabojnikov, da čistilna naprava nemoteno deluje, da ima več deset tisoč občanov čisto, urejeno in varno okolje, da se napake v sistemu razsvetljave hitro odpravijo, da se odstranijo nevarna drevesa, da se primerno poskrbi za varnost na javnih površinah, da se redno izvajajo številne aktivnosti, ki so namenjene izboljšanju našega skupnega odnosa do okolja in še marsikaj. Ali menite, da je vse to možno izvesti, ne da bi se zagotovil stalen nivo zaposlenih? Kaj takega si lahko misli samo nekdo, ki nima nobenih izkušenj pri vodenju sistemov in dnevnemu zagotavljanju storitev.

Zaposlitve so se zgodile predvsem na operativni ravni, bodisi zaradi nadomestitve upokojitev, povečanja obsega del, odprtja zbirnega centra na Srminu, vse v skladu s kadrovskim načrtom in z namenom doslednejšega izvajanja javnega servisa in kakovostnejšega izvajanja storitev, kar so občani Kopra in Ankarana v tem času tudi prepoznali. Poleg tega kot direktor Komunale Koper zagovarjam karierno napredovanje in sem na vsa ključna vodilna mesta imenoval že dlje časa zaposlene delavce znotraj Komunale Koper.

Mogoče so se nekateri že tako navadili na stečaje, izgube, brezposelne, zlorabo pravic delavcev, plačilno nedisciplino in druge "posebnosti" naše države, da to ni več novica, temveč je novica to, da se ustvarijo rezultati, dobiček, nove zaposlitve, da se dvigne kakovost storitev in zadovoljstva uporabnikov (smeh).

A nekdo v vašem kolektivu je vendarle izgubil službo in toži o krivici ...

V času mojega vodenja Komunale je samo en zaposleni prejel izredno odpoved pogodbe o zaposlitvi, in sicer iz krivdnih razlogov.

Ta delavec je zlorabil pravico do dela in huje kršil delovne obveznosti ter s tem dajal zelo slab zgled vsem ostalim pridnim sodelavkam in sodelavcem kolektiva Komunale Koper, ki svoje delovne obveznosti, za razliko od njega, opravljajo vestno in zavzeto. Delavci Komunale Koper so na očeh javnosti in morajo zagotavljati kakovosten javni servis. Ogledalo družbe kot javnega servisa se najbolj kaže v zadovoljstvu občanov.

V tem konkretnem primeru bi lahko kvečjemu govorili o krivici, ki so jo utrpeli vsi tisti, ki so zaradi tega, ker se je en posameznik samovoljno izogibal svojim delovnim obveznostim, bili primorani opraviti poleg svojega, še njegovo, dodatno delo. Se vam ne zdi, da je to krivica? Veste, koliko pridnih ljudi, ki si želijo delati, je danes prijavljenih na zavodu za zaposlovanje in čakajo na priložnost, da dobijo delo? Kakšno sporočilo daje vsem tem posameznik, ki si je morda domišljal, da je v javnem podjetju našel svoje varno zavetje? Z mojim načinom dela imajo morda težave samo tisti, ki so predolgo časa živeli v coni udobja in so si domišljali, da imajo status nedotakljivega. Teh boste v mojem kolektivu našli zelo malo, saj se v Komunali Koper dela.

Odločitev v tem primeru je bila skrbno sprejeta, šele po posvetovanju s predpostavljenimi odpuščenega in verjemite mi, da sem kot direktor ravnal zakonito, odgovorno in spoštljivo do vseh ostalih članov kolektiva Komunale Koper, ki so dnevno aktivno vpeti v vrsto delovnih procesov, da bi le zagotovili čim boljše storitve našim uporabnikom.

Deli novico:

luc |  03 .08. 2015 ob  18: 46
dragi Koprčani, ko se boste zbudili,ko se boste zbudili nekega dne vam ne bo nič ostalo. vse je že prodano. edino še v Trst lahko greste greste druge občine vas že ne bodo sprejele
Oko |  13 .03. 2015 ob  21: 04
Vidim, da eni zafrustriranci, ki Popoviča še sanjate ponoči, že kopirate ene in iste članke. Haterji ste zelo nesrečni očitno, da to počenjate.

Dajte raje kaj ustvarit, Popovič in Mišič sta marsikaj storila, na kar sta lahko ponosna. Kaj pa imate vi za pokazati?
Tine |  13 .03. 2015 ob  17: 09
Pljuvači se kar najdete vedno skupaj. Falirani nesposobneži, ki vidite priliko za zaničevanje delovnih ljudi tudi takrat, ko ti ustvarjajo, nekaj naredijo za kraj pa tudi skupnost. Na volitvah se vedno prikažete kot novost (več ali manj ste stari udbovci ali sorodniki partijcev, ki vam je bilo prej vse položeno v zibelko, zdaj ste padli iz korita), imate vso možno medijsko podporo. In ne samo to. Tudi podporo sodišč, kriminalistov, tožilcev, ki se vedno združno spravijo z vami negativci v volilno kampanjo in usekate totalno proti Popoviču.

Uspehi vas tako motijo, da ne izbirate žrtev. Sovražite vse, kar se dobrega naredi in cel kup nedolžnih ljudi zmerjate z lopovi. Zavedajte se, da boste za vse te zločine en dan tudi plačali. In ravno takrat boste prosili za usmiljenje tiste, ki jim delate krivico.
pero |  13 .03. 2015 ob  13: 04
Barby, sedaj si se pa res razjezila. Kaj ne moreš kakat, ker nimaš še tubota do WC školjke in si zato živčna?
Joža |  13 .03. 2015 ob  10: 48
Rudonja je prinesel hitrost, Valenčič pa modrost...
Btw: članek je napisal Vojko Rotar, ki je zaposlen na Komunali kot PR.
Toliko o pristranskosti, če se kdo sprašuje.

Gospodarstvo se krči, ljudje se odseljujejo...škavac bi moralo biti vedno manj...na Komunali pa zaposlujejo nove ljudi. Cca. 20 jih je odkar je Mišić za volanom.
Nam pa nabijajo cene in mislijo preslepiti ovce z zabojčkom za organske odpadke, ki stane 50 centov, ubogi poštarji pa bodo morali tlačiti biološko razgradljive vrečke v poštne nabiralnike.
Bravo Mišić. Verjamem, da si delaven človek, vendar si predvsem marioneta...enkrat od Jankovića, drugič od Popovića. Si slišal kdaj za hrbtenico?
pero |  13 .03. 2015 ob  10: 26
-1
Dej Barby, ne se toliko jezit. Sej ti bodo tudi tebi potegnili tubo do wc-ja
someščan |  13 .03. 2015 ob  10: 21
@koperčan, sem po celi slo pa vidim, da komunala tudi drugje kar lepo dela in so tudi drugi kraji lepo urejeni, ne samo kp, ki je bil lepo urejen tudi pred županom (govorimo o kumunalnih zadevah).
Maš pa prav ko pišeš, da se o drugih županih (Pucerju,Avreliju,Fister....) ni nič (no ja skoraj nič) pisalo, glede na to kar se pa za sedanjega župana piše pa mislim, da bi bilo boljše, da bi se pisalo manj! Pa mislim, da se o drugih županih tudi ni pisalo toliko ker niso naročevali, da bi se o njih pisalo tako kot se to zdaj počne.
Sicer pa preberi si komentarje pa ti bo marsikaj jasno!
Slepec |  13 .03. 2015 ob  09: 38
Župan ni samo mesta koper temveč vse do rakitovca, Abitantov.škrlin,črnotič.....tudi tam malo poglej, če pa ne veš kje je to pa uporabi garmin. mogoče te odpelje dlje kot od promenade.
koperčan |  13 .03. 2015 ob  07: 43
@someščan,oćitno si ti nad Črnim Kalom,če ne vidiš očitne razlike na boljše našega Kopra v času mandata Borisa Popoviča,o čistoči in urejenosti govorim v zadnjih nekaj letih ,ne pa samo sedaj ,ko se je menjal direktor ...če sedanji župan ne bi naredil nič,se o njem ne bi nič pisalo,kot se ni nič pisalo o Pucerju,Avreliju,Fister....
mah... |  12 .03. 2015 ob  19: 57
jaz osebno ne vidim razlike....

komunala je delala dobro ze prej, urejeno je bilo in cisto....k so prisli popotovi pajdasi so se samo zmanjsali dnevi odvozov...vendar smo e obcani na to rpilagodili.....

nobenega svetovnega uspeha mu ni za pripisat razen zaposlelovanja ''prijateljev''

nevem mogoce je celo res da je moz iz plaze bil tako bad da ga je bilo za skenslat...osebno ga ne poznam kakor ne njegovega dela....ma koliko poznam delo misica...prej bi rekel da je rabil se eno delavno mesto za kakega dodatnega prijatelja...in vec kot toliko jih na komunali nemore zaposlit....

INTERVJU |  12 .03. 2015 ob  19: 23
Popovič o Komunali:
"Komunala se je prodajala pod mizo"
Navier-Stokes |  12 .03. 2015 ob  18: 20
Raje na zavodu kot pa da delam pod tem despotom.
1