11-letna saga gradnje predora Markovec

Koper

Odločitev o gradnji dvokilometrskega predora Markovec na slovenski obali je bila sprejeta že v 80. letih minulega stoletja, a do izgradnje tega ključnega dela hitre ceste med Koprom in Izolo je ob številnih zapletih preteklo veliko vode. Sledi kronologija nekaterih ključnih dogodkov na tej poti.

leto 2004 - Sprejet je bil predlog državnega lokacijskega načrta za gradnjo predora Markovec, ki so jo predvideli že v 80. letih minulega stoletja. Tako krajani kot občini Koper in Izola so bili proti predlogu lokacijskega načrta, češ da bo potekal le nekaj metrov pod hišami ter uničil dolino Pivol.

avgust 2006 - Dars je sklenil pogodbe o gradnji odseka hitre ceste med Koprom in Izolo, razen za predor Markovec. Postopek javnega naročanja za predor namreč še ni bil zaključen.

6. september 2007 - Na razpis za gradnjo predora Markovec so prispele tri ponudbe. Avstrijski Strabag je poslal ponudbo v višini 98 milijonov evrov, italijanski Vidoni s partnerji je ponudil dobrih 87 milijonov evrov, slovenski podjetji SCT in Primorje pa bi predor zgradili za 96 milijonov evrov.

marec 2008 - Nadzorni svet Darsa je dal soglasje, da gradnjo predora Markovec oddajo Vidoniju in partnerjem, a se je nato zapletlo, saj sta SCT in Primorje zahtevala revizijo.

 

28. april 2008 - Državna revizijska komisija je delno ugodila zahtevku za revizijo in razveljavila odločitev o oddaji del na predoru Italijanom. Sprejetje odločitve o izvajalcu se je zato močno zavleklo.

26. september 2008 - Dars je objavil nov, drugi razpis za gradnjo predora Markovec, potem ko je prvega po številnih zapletih s pritožbami razveljavil. Predviden rok za odpiranje ponudb je bil 17. november, a ga je Dars najprej podaljšal do decembra in nato še do januarja 2009. Vmes je SCT zahteval spremembo razpisnih pogojev, čemur niso ugodili, nato pa še zahtevek za revizijo, ki pa ga je državna revizijska komisija zavrnila.

8. januar 2009 - Na razpis za gradnjo predora Markovec so prispele štiri ponudbe. Oddali so jih avstrijski Strabag, družbi Riko in SCT iz Ljubljane ter CPM iz Maribora v skupnem nastopu z avstrijsko družbo Alpine Bau. Najnižja je bila ponudba CPM, in sicer 64,5 milijona evrov.

junij 2009 - Nadzorni svet Darsa je soglašal s predlogom uprave, ki je za izvajalca za graditev predora Markovec izbrala CPM in Alpine Bau. SCT in Primorje pa sta julija na državno revizijsko komisijo vložila pritožbo ta sklep.

2. september 2009 - Za izvedbo del na predoru Markovec sta bila izbrana mariborski CPM in avstrijska družba Alpine Bau, saj je državna revizijska komisija zavrnila pritožbo SCT in Primorja. Predor naj bi zgradili do leta 2012, a že oktobra je bil podan predlog za stečaj glavnega izvajalca del na predoru CPM.

november 2009 - SCT in Primorje sta zahtevala obnovitev postopka za izbiro izvajalca gradnje predora, potem ko sta od informacijske pooblaščenke prejela odločbo z ugotovitvijo, da je Dars bistveno kršil pravila postopka.

2. december 2009 - Dars je podpisal pogodbo s CPM in Alpine Bau o gradnji predora Markovec v vrednosti 64,5 milijona evrov. Predor naj bi dokončali spomladi 2013.

18. november 2010 - Zaradi tehničnih in finančnih težav CPM, ki je zašel v insolventnost, so na predoru Markovec ustavili gradbena dela.

11. februar 2011 - Alpine Bau je od propadlega CPM prevzel gradnjo predora Markovec po nespremenjeni ceni 64,5 milijona evrov. Rok za dokončanje so zamaknili na avgust 2013.

11. april 2011 - Po tretji zaustavitvi del na semedelskem nadvozu je Dars sklenil dogovor z drugim pogodbenim partnerjem, Kraškim zidarjem. Medtem ko je slednji pospešil dela na nadvozu in do avgustovskega uslišanja pritožb krajanov delal tudi ponoči, Alpine Bau še v maju ni začel del na vzhodnem delu predora, kjer je gradnja tako stala več mesecev.

30. september 2011 - Stekel je promet po semedelskem nadvozu, pomembnem delu sistema v okviru predora Markovec.

8. december 2011 - Gradnja predora s koprske strani se je le nekaj dni pred načrtovanim prebojem cevi znova ustavila. Alpine Bau je pojasnil, da opravlja vzdrževalna dela na izkopnem stroju, po neuradnih informacijah pa je dela ustavil, ker ni želel podpisati novega aneksa k pogodbi o gradnji, po drugih pa, ker naj bi želel doseči zvišanje cene.

16. januar 2012 - Alpine Bau je znova zagnal dela, ki so stala več kot mesec dni, ter dan kasneje uspešno prebil desno cev predora Markovec.

14. maj 2012 - Alpine Bau je prebil še drugo predorsko cev, Dars pa je napovedal, da bo v kratkem objavil javni razpis za vgradnjo elektrostrojne opreme v predoru.

27. junij 2012 - Nadzorni svet Darsa je soglasno razrešil predsednico uprave Matejo Duhovnik zaradi hujših kršitev obveznosti, ki so jih med drugim ugotovili pri podpisu protokola z Alpine Bau za izgradnjo predora Markovec. Dars naj bi v njem omejil pravice podizvajalcev.

27. avgust 2012 - Novi predsednik uprave Darsa Matjaž Knez je napovedal, da predor Markovec ne bo končan do pogodbenega roka (konca avgusta 2012), ampak v začetku leta 2013.

21. september 2012 - Na razpis javnega naročila za izvedbo elektrostrojnih del v predoru so prispele štiri ponudbe. Poslali so jih družbe J.V. Dürr, VNET in Entes, družbe J.V. Iskra sistemi, Riko, IMP, Javna razsvetljava in Technix, družbi J.V. Traffic design in italijanski Satrel ter družbi J.V. Tenzor in Dalekovod Zagreb.

konec oktobra 2012 - Dars je med ponudniki za izvedbo elektrostrojnih del po neuradnih podatkih izbral konzorcij ptujskega Trezorja in hrvaškega Dalekovoda, a sta nato dva od neizbranih ponudnikov vložila zahtevek za revizijo. Dars je zato januarja 2013 razveljavil odločitev o oddaji del in sklenil znova oceniti prejete ponudbe.

marec 2013 - Dars je zavrnil vse ponudbe za izvedbo elektrostrojnih del v predoru ter napovedal nov razpis pod spremenjenimi pogoji in v spremenjenem obsegu del. Objavljen je bil julija, vse to pa je znova zamaknilo predvideno odprtje predora, in sicer do začetka turistične sezone 2014.

19. junij 2013 - Alpine Bau, ki se je že v letu 2012 znašel v finančnih težavah, je vložil zahtevo za začetek insolvenčnega postopka, 3. julija pa še predlog za stečaj. Na Darsu so sporočili, da projekt gradnje predora Markovec ni ogrožen, ker je Alpine Bau opravljal le še zaključna dela, ki bi jih po oceni Darsa lahko zaključil sam.

8. avgust 2013 - Dars je prekinil pogodbo z Alpine Bau za dokončanje del v predoru Markovec in začel postopek unovčenja bančne garancije v višini 10 odstotkov pogodbene vrednosti. Napovedal je razpis za izbor novega izvajalca.

18. september 2013 - Na novi razpis za izvedbo elektrostrojnih del sta prispeli dve ponudbi, obe nižji od ponudb na prejšnjem razpisu. Družbe Iskra Sistemi, Riko, IMP, Javna razsvetljava in Traffic Design so v skupni ponudbi ponudili slabih 12 milijonov evrov, družbi Tenzor in GVO pa 10,4 milijona evrov. Dars je izbral prvi konzorcij, a sta se Tenzor in GVO pritožila.

marec 2014 - Potem ko je državna revizijska komisija zavrnila neizbranega ponudnika, je Dars s konzorcijem Iskra Sistemi, Riko, IMP, Javna razsvetljava in Traffic Design sklenil pogodbo o izvedbi elektrostrojnih del v predoru.

marec 2014 - Na razpis za dokončanje del v predoru Markovec, ki je bil potreben po stečaju Alpine Bau, je prispelo sedem ponudb. Za najugodnejšega je bil izbran konzorcij podjetij CVP inženiring, Grafist in Hipox s ponudbeno vrednostjo 1,38 milijona evrov in marca so sklenili pogodbo.

maj 2014 - Po prvomajskih praznikih so dela v predoru vendarle znova stekla. Dars je ocenil, da bi bila lahko zaključena do konca leta, a se je zapletlo zaradi pritožbe enega od ponudnikov za izgradnjo hitre ceste Koper-Izola in postalo je jasno, da predor do konca leta ne bo odprt.

4. november 2014 - Dela v predoru Markovec so bila že skoraj pri koncu, a odprtje je po novem ogrozilo dejstvo, da še ni bil končan postopek izbora izvajalca hitre ceste. Kljub temu so na Darsu napovedal, da bi v primeru ugodne rešitve glede izvajalca hitre ceste dela zaključili do spomladi in to s prihrankom od 15 do 20 milijonov evrov glede na pogodbeno vrednost.

17. februar 2015 - Po izboru CPG Nova Gorica za dokončanje del na trasi hitre ceste Koper-Izola so se na tej povezavi začela dela. V predoru Markovec so ostala le še manjša dela, vezana prav na dokončanje del na omenjeni trasi.

15. maj 2015 - Po zaključku del je predor Markovec uspešno prestal prvi tehnični pregled. Tudi dela na hitri cesti Koper-Izola so bila končana. V Darsu so ob tem poudarili, da stroški izgradnje niso presegli pogodbenih vrednosti. Takrat znani stroški so znašali okoli 47 milijonov evrov za gradbeni del ter okoli 12 milijonov evrov za elektrostrojno opremo.

26. maj 2015 - V obalnih občinah so bili ogorčeni zaradi odločitve o vključitvi predora Markovec v vinjetni sistem. Z vlado so se dogovorili, da bo nov odsek hitre ceste skozi predor vinjeten do priključka na obstoječo izolsko obvoznico, obalna državna cesta pa bo predana v upravljanje lokalnim skupnostim.

5. junij 2015 - Odprtje predora Markovec za promet.

Deli novico:

5 junij |  05 .06. 2015 ob  07: 04
Juhhuhuu....
@guzva |  04 .06. 2015 ob  13: 07
ma dokler sprasujejo za portoroz je nekaj, ampak mene je leta nazaj ena italijanka sprasevala kako se pride do 'autogrill teresa' in me pol skoraj napizdla ko sem ji rekla da tega na obali ni, oziroma da sem jaz prvic slisala za to.
nadaljevanje konca |  04 .06. 2015 ob  07: 02
slabo začelo, še slabše se končuje, to je možno le pri nas , ....?? plačajo ovce saj jih je največ....
gužva |  04 .06. 2015 ob  02: 39
se že vidi italijane na markovcu, ki se ustavljajo na avtobusnih (v mojem primeru pri šoli) in sprasujejo kako se pride do protoroža.. tipi so bolj informirani kot mi glede vinjet in zaprtja obalne ceste :)
sFAILnija |  03 .06. 2015 ob  20: 06
moja dežela
5.junij |  03 .06. 2015 ob  20: 04
Ma,kaj bojo kalamari,čevapčiči in ognjemet?Ala popo sprsi se pride tudi Pahor!
Koprcan |  03 .06. 2015 ob  19: 31
So morali na dars kupit kombije vw highline z opremo vsak po 40.000€ in ker so jih prevec kupli so morali malo prestavit gradnjo predora
Koprčan |  03 .06. 2015 ob  18: 07
Zgradili so ga zelo hitro, ne pozabimo vmes se ni gradilo, ampak je bilo gradbišče prazno.
@geđo |  03 .06. 2015 ob  16: 52
Ta "država" ne gre, je že šla...davno
geđo |  03 .06. 2015 ob  14: 55
14
Predor se je dejansko gradil manj kot dve leti, 500 dni. Ostalo je bila birokracija. In zdaj se vsi kitijo in imajo otvoritve predora. To ni razlog za praznovanje, ampak za globok razmislek, kar gre ta država.
VprasanjejQuery16208303777787368745_1433334992806??? |  03 .06. 2015 ob  14: 32
A ve kdo kako bo zdaj potekal avtobusni prevoz Koper - Izola??? Cez predor,ob morju ali pa cez Markovec? Slisal sem namrec,da bo avtobus po novem vozil cez Markovec da ne bo treba ljudem se spuscat vec v Zusterno.
dejansko... |  03 .06. 2015 ob  14: 21
so ga gradili skoraj toliko casa koliko smo cakali da se zgradi krozisce na trznici.
1